| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hva er en doseringspumpemodul?(Håper jeg skrev det riktig) :lol:
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
det er flere doseringspumper koblet sammen slik som dette:
![]() ![]() det er slik at du kan tilsette flere stoffer med en og samme enhet.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Hm, Stilig. Hva er det godt for og hva er de tre flaskene på det øverste bildet? Corall A,B,C?
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Jeg skjønte vist ikke noe av dette heller.
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
De er for tilsetningsstoffer
Slik at man får jevne verdier istedenfor f.eks topper en gang i uken om man tilsetter en gang i uken. Kan brukes til andre ting som vannpåfylling og foring og....
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Genialt :cheesy: , Hvor får man kjøpt sånne og er de dyre? Er de tidsinnstilte eller er det en eller annen form for måler eller noe som gjør at de tillsetter etter behov? Håper ikke jeg maser :frown:
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Hvis du har lyst å investere litt så kan du kjøre aquatronica computer. der kan man kople til omtrent hvor mange doseringspumpemoduler man vil og dosere etter ønske (tre pumper i en modul). pluss at du kan kople til temp,salinitet,redox o.l. i tillegg. m.a.o styre hele sullamitten via dataen.
Pris på controller + strømskinne + doseringsmodul vil komme på ca: 6000,- men det finnes computere egnet bare for dosering som f.eks grotech sine. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Og styre hele sulamitten via dataen. Vil det si at jeg da kan stille inn når det forskjellige stoffene skal i akvariet Slik at de tilsettes etter faste tider hele tiden?
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Du bestemmer når de forskjellige stoffene skal tilsettes og hvor mye som skal tilsettes.. Du kan f.eks si at du vil tilsette 10ml av stoff A og B hver Dag hele uken, mens stoff C skal tilsettes Kun Onsdager.
Du kan med andre ord skreddersy doseringene akkurat slik du selv ønsker det.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| doseringspumpemodul og tilsetninger? | Robin | Kjemien i akvariet | 28 | 9th February 2007 14:25 |