| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Noen som har peiling på hvorfor det piper fra multicontrolleren min?? Lyden slutter når jeg trekker ut kontakten til den ene pumpa (strømtilførselen). Denne pumpa sviver da heller ikke. Lysene på multicontrolleren indikerer at pumpen skal svive. Noen som har erfaring med dette?? Er det pumpa, multiconrolleren, eller evt. trafoen som er gåen?? Takker for innspill...
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Pipingen indikerer at pumpen ikke sviver rett og slett. Ta ut pumpen fjern alger og dritt og vask den godt, oftest bare dette som er feil. Hvis den fortsatt ikke sviver så er det nok enten pumpa eller trafoen som svikter.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Takker, tror egentlig ikke den er så overgrodd heller, men får prøve dette når jeg kommer hjem fra jobb mandag..... kanskje en snegle/eremitt som kiler rotoren....
Det er jo selvfølgelig når jeg er borte det skjer, og samboeren min blir vekket grytidlig av alarm... |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Hjemme fra jobb igjen, pumpen rensket - og hva skjedde??! Pumpen sviver som normalt...
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Multikonrolleren piper igjen..... Nå på den andre pumpen. Tok da begge pumpene ut og gjorde de rene. La de i eddikvann over natten for så å gi dem en grundig vask. Startet opp igjen, den ene pumpen sviver ikke, den andre sviver i ca. 12 timer. Noen som har noen tips??! Pumpene er ca. 15 mnd. gamle...
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Hvis de er ren og fri for kalkavleiringer og fremdeles ikke går er det nok retur til tunze som er løsningen ,mener det er 2 år`s garanti.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Delene inni pumpen slites jo og bør byttes innimellom. Har selv bestilt smådeler til mine Stream-pumper fra paraquatics.co.uk og har vært veldig fornøyd med både pris og service
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
I dag - etter nesten 5 mnd siden pumpene/multicontrolleren streiket - fikk jeg endelig pumpene mine tilbake fra reperasjon hos Tunze. Først sendte jeg pakken en gang (etter endel mailing frem og tilbake til tunze), men da hadde posten glemt noen papirer så pakken ble ikke hentet. Var da på ville veier i nesten 1,5 mnd. Så ble pakken igjen sendt, fortsatt litt tull med posten, men denne gang kunne jeg ordne resten av papirene via fax. Så altså idag er det igjen god sirkulasjon i karet mitt. Har i mellomtiden levd på sirkulasjon fra en Hydor Koralia......
Det kan nevnes at Tunze hentet pakken 18. juli, så ingenting å si på de. Det blir vel mer en sånn...... "Heia Posten!!!!" |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tunze Stream pumper og Multicontroller (Stavanger) | Reef | Selges | 2 | 29th March 2007 11:19 |
| Tunze Stream | Mack | D.I.Y Gjør det selv | 8 | 19th October 2006 11:25 |
| tunze | edland | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 2nd March 2006 08:37 |
| multicontroller 7095 | Ny til Hobbyen | 4 | 22nd February 2006 23:24 | |
| Tunze | catfalk | Kjøpes | 9 | 22nd January 2006 11:11 |