| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Lurer fortsatt på hvordan jeg kan sørge for at denne skummeren går optimalt. Rusky hadde visstnok noen tips å komme med, men han har glimret med sitt fravær i det siste...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
hmmm.. Rusky er ikke en mann det er lett å få fatt i fortiden..
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Typisk...Rusky er tilsynelatende det eneste mennesket på jordens overflate som har erfaring med denne skummeren, og som i tillegg hadde noen tips som han mente økte effektiviteten betydelig...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Vel.....jeg har hatt en ATK junior i mange år (ikke nå lengre). Kan jeg være til hjelp med noe? Hva lurer du på?
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå tror jeg omsider jeg har fått den til å virke tilnærmet ordentlig
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Jeg kan bare si at jeg aldri ble imponert over den skummeren. Den var ustabil og lunefull og måtte rengjøres ofte for å skumme noe. I tillegg stiller jeg store spm ved oppgitt kapasitet vs reell kapasitet på skummeren.
-Mitt beste tips: kvitt deg med den og kjøp ordentlig verktøy! Sorry, men det er det beste jeg kan si om junior'n :lol: |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Du trenger nok ikke be om unnskyldning til noen for at du ikke liker denne skummeren, den ville ikke vært mitt førstevalg heller, hadde det ikke vært for at jeg hadde en liggende... Skulle gjerne ha byttet den ut med en Deltec APH 525 (p.g.a høyden på kabinettet med sump), men jeg har mye annet som også må betales for tiden, og det ser ikke ut til å være lett å finne en slik skummer brukt
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| ATK junior | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 21 | 28th November 2006 15:25 |
| ATK junior - vannstand | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 22nd August 2006 14:42 |
| Gratulerer Rusky! | Frogfish | Pratemakeren | 4 | 22nd July 2006 06:07 |
| ATK Junior | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 10 | 28th March 2005 13:30 |