Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23rd February 2007, 17:10   #1 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 35
Standard Iks

Hei

Jeg har en IKS hovedcomputer. Så lurte jeg på å kjøpe meg IKS - Aquastar Vario 4 pro. Kan IKS hovedcomputer styre 2 stk av den. Har bare PH inn på den fra før.

Så lurer jeg på erfaringer rundt disse doseringpumper.
jørgen er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd February 2007, 21:05   #2 (permalink)
akvarieutstyr.com

Chriss sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,887
Standard Re: Iks

Iks kan styre to Vario4pro. Erfaringene jeg kjenner til uten å ha Vario4 selv men basert på medakvarister som kjører samme er udelt positive selv etter to års bruk, den negative biten er innstiling av doserings pumpen vhja Iks som kan være litt kontete og heller tungvint, så bortsett fra det så er det :thumb ..

www.norskhdforum.org
Chriss er offline   Svar med sitat
Gammel 4th March 2007, 15:05   #3 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 35

Nå er det programmering av disse to. Har lest på Iks sin hovedside. PDF dok. der så jeg bare om lys og andre ting men ikke åssen du skulle programmere disse 4 doseringene. Det jeg tenker på er åssen programmer de hver for seg. MEn tanke på mengde og tid pr dosering. Skal kjøre Grotech sine sporstoffer. Håper noen har hvert bortid dette.
jørgen er offline   Svar med sitat
Gammel 4th March 2007, 19:03   #4 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,885

Hei!
Den enkleste måten å stille inn Vario4'en på er å bruke Timo fra Matuta..
Du kan laste programmet ned fra denne linken http://www.matuta.com/include.php?pa...fe1d4f8cbaef10
Om du ikke har koblet IKSén til datamaskinen kan du fremdeles lka TIMO regne ut hvor lang tid pumpene skal stå på for å dosere riktig menngde.

Denne lille funksjonen ligger under Menyen Extra -> Help for Dosing Unit i TIMO Programmet..

Hvis du ikke gidder å laste ned programmet så doserer Vario4 Pro 30ml i minuttet., så da er det bare regne ut hvor mange sek. du trenger å ha pumpen på.

BTW: Du kan koble totalt 4stk Vario4Pro opp mot IKSén

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are