| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei
Jeg har en IKS hovedcomputer. Så lurte jeg på å kjøpe meg IKS - Aquastar Vario 4 pro. Kan IKS hovedcomputer styre 2 stk av den. Har bare PH inn på den fra før. Så lurer jeg på erfaringer rundt disse doseringpumper. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Iks kan styre to Vario4pro. Erfaringene jeg kjenner til uten å ha Vario4 selv men basert på medakvarister som kjører samme er udelt positive selv etter to års bruk, den negative biten er innstiling av doserings pumpen vhja Iks som kan være litt kontete og heller tungvint, så bortsett fra det så er det :thumb ..
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Nå er det programmering av disse to. Har lest på Iks sin hovedside. PDF dok. der så jeg bare om lys og andre ting men ikke åssen du skulle programmere disse 4 doseringene. Det jeg tenker på er åssen programmer de hver for seg. MEn tanke på mengde og tid pr dosering. Skal kjøre Grotech sine sporstoffer. Håper noen har hvert bortid dette.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hei!
Den enkleste måten å stille inn Vario4'en på er å bruke Timo fra Matuta.. Du kan laste programmet ned fra denne linken http://www.matuta.com/include.php?pa...fe1d4f8cbaef10 Om du ikke har koblet IKSén til datamaskinen kan du fremdeles lka TIMO regne ut hvor lang tid pumpene skal stå på for å dosere riktig menngde. Denne lille funksjonen ligger under Menyen Extra -> Help for Dosing Unit i TIMO Programmet.. Hvis du ikke gidder å laste ned programmet så doserer Vario4 Pro 30ml i minuttet., så da er det bare regne ut hvor mange sek. du trenger å ha pumpen på. BTW: Du kan koble totalt 4stk Vario4Pro opp mot IKSén
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|