| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå er det f**n røske meg nok! Nå har jeg mistet to kirurger i den ene av de f**ns Stream-pumpene mine
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kjipt. Må du ha disse da? pumpene mener jeg?,, har 1 kraftig pumpe her som står i sumpen, funker utmerket og ingen moste dyr. Nok en gang skal jeg stille meg i skuddlinjen
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Har ennå tilgode å choppe noe i Stream pumpene, har 4stk 6100.
Maxijet derimot har vært bøddel for en Holoturia... Hvordan i all verden klarte Tunze pumpen å kille to fisk da? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Har også vært ute for at en gul kirurg gikk i fella på en 6100. Fisken ble sugd fast til pumpen i "risten" for innsug. Fisken var i fin form og det var ingenting som tilsa at den skulle gå i fella. Så dette nokså raskt, slik at det ikke måtte bøte med livet. Kirurgen levde videre med riller på den ene siden i ca. 6mnd. Den døde da etter et krasj i karet.........
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har også opplevd å få fisk sugd fast i Tunze pumpen..klovnene satt seg støtt og stadig fast i den, sikkert fordi de fikk som hobby å "surfe i strømningen fra den"
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
har hatt flere fisk sittende fast i tunzepumpa. men mitt inntrykk er at fisken er så svekka at de ville dødd uansett... det er da ikke så vanvittig sug i de pumpene har selv to tunze stream 6000 og det eneste de fager på daglig basis er bobblealgene mine... synts ikke de suger noe serligt om halvdelen av innsuget er tett heller... men det er min oppservasjon....
mack: om du er dritt lei pumpene dine kan jeg bytte de likt mot fire maxijetter og en hundrings i mellom :mrgreen:
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Forhandler
|
Kanskje dette e` pumpen å satse på om du har en dvergkeiser som napper på korallene dine. Rett og slett en fiskefelle.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Ingen av fiskene som satte seg fast i Tunzen min var på noen som helst måte svekket eller syke. De blir derimot ganske svekket etter å ha hengt i Tunze pumpen noen timer.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er nærmest et lite mysterium...har hatt Tunze-pumpene i flere år, men aldri mistet fisk i dem før nå
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tunze minipumpe | H.A.Z | D.I.Y Gjør det selv | 5 | 24th April 2008 06:48 |
| Tunze Wave box | Tage | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 18th January 2008 08:24 |
| tunze nivåsensor | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 30th March 2007 07:01 |
| tunze | edland | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 2nd March 2006 08:37 |
| Tunze | catfalk | Kjøpes | 9 | 22nd January 2006 11:11 |