| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
hei ville bare dele med dere at jeg byttet ut halvparten med mine 10000K lysrør med 20000K lysrør og resultatet ble : FANTASTISK
fisk, sand, stein,koraller ble mye finere og vannet virket klarere og renere. så hvis det er noen der ute som kjører kun med 10000K som meg, bytt ut og nyt synet |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Har du et bilde eller to som viser hvor stor forskjellen ble etter at du byttet lysrør?..
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvilken lysrør byttet du til ?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
aquasience kanskje? Eg bytta fra halogen til 4*t5 54w. 2*22000k og 2*15000k. Ekstremt fin farge. Kjøpte lysa i stavanger. Kalkalger berre gror og gror.
erik |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har også byttet.. Holder på å montere noen vifter på amaturet mitt..
totalt blir det 8 x (mulig 9) 54W t5 2x Aquasience blue 22000K 3x Aquasience Special 15000K 3x Aquasience DUO (6500K?) 1x actinic (om nødvendig) Er veldig spent på hvordan fargesammensetningen blir da disse 3 lysrørene utfyller hverandre veldig bra Amerikanerne har forresten fått øynene opp for Aquasince lysrørene, diskusjonen rundt dem går ihvertfall for fullt.. Søk etter Narva så dukker rørene opp
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
desverre er digitalkameraet ødelagt så jeg får ikke lagt ut bilder enda :?
jeg kjøpte aquamedic sunbeam t5 armatur.. vet ikke merket på rørene men de er på 20000K. utrolig deilig å se fargene i alt. beste kjøpet hittil, bestillt et til armatur nå, venter i spenning. :mrgreen: |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
det varmeste punktet på T5 lysrørene er ca 3cm inn på røret. Klarer du å kjøle dette punktet ned (slik at du kan ta på det uten å brenne deg) øker lysutbyttet og holdbarheten på rørene. mvh Per Arild
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| belysning | Nagel | D.I.Y Gjør det selv | 10 | 18th January 2007 19:48 |
| T5 belysning | geirove | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 27th August 2006 21:27 |
| belysning | Nagel | Selges | 13 | 6th March 2006 22:40 |
| LED belysning? | neergaard | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 8th November 2005 09:15 |
| Belysning | Frode | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 23rd February 2004 01:11 |