| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
hei hei jeg tenkte på å kjøpe meg aquamedic turboflotor 1000 (ikke multi) og det står at det er en skummer beregnet for å stå i sump...
men kan jeg montere denne på en annen måte siden jeg ikke har sump enda... få skummeren utrolig billig så det hadde vert meget kjekt om det er en ekspert her inne som kan svare meg... |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Jeg tror svaret er nei. Begrunnelse: Hvis du skulle satt den rett i akvariet så vil det antagelivis produsere et hav av mikrobobler som du ikke ønsker å ha der..
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
før jeg hadde sump, hadde jeg min deltec apf600 på siden av karret mitt. og det funket veldig fint. små bobbler kan bli et problem ja, men hvis du har en plass å sette skummeren i noelunde overflate høyde eller over, og hvis du er litt kvikk og rask, så er ikke en bobble fanger noe problem og lage.
men når du setter utstyr utenfor karret, så må du ikke tenke på hvis du får lekasje... men NÃ…R du får lekasje. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
takk for svara.. men er det noen her inne som kan anbefale akvamedic turboflotor 1000. det er den som koster 3375kr hos webzoo.net.
takker for alle svar |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Ville valgt en Deltec APF 600 fremfor turboflotoren.. prismessig er de omtent like, men Deltec skummeren er mye kraftigere..
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
jeg er så heldig at jeg får den for 1500 kr helt ny.. men det er jo lite vits hvis den ikke er noe god skummer...
men uansett, hva får man vel for 1500kr i butikken? |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
For 1500 ville jeg tatt den..
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Forhandler
|
Disse skummerne kan være helt topp om du passer på å tømme og rengjøre koppen ofte. Det går også ofte tett i luftinntaket til pumpen, det løste eg ved å borre hullet litt større.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 343l, hjelp til skummer! | tkjohnsen | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 29th November 2007 14:09 |
| hjelp til skummer | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 7 | 7th November 2007 06:39 |
| hjelp til å identifisere skummer | MAGNAR | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 30th August 2006 10:32 |
| skummer som ikke skummer?? | endy | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 7th July 2006 05:31 |
| Hjelp! | Linnemor | Kjemien i akvariet | 17 | 22nd June 2006 01:41 |