| Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei der folkens....eg driver og gjør klart et 110 liters juwel akvarie til å bli saltvann. Så er det dette med lys då...hva ville dere hatt hvis dere ville ha steinkoraller ???? , er det bare HQI 150W som duger her ????eller skal eg montere en en slik ein i juwel-armaturet/lokket ??? http://www.webzoo.net/site/maler/x/?...-Bar&HKatID=21.
Siden eg er igang så er eg litt svimmel ang. alle substratene det er å få.....er aragonite det jeg skal kjøpe ????? Er ny på forumet og har lest vannvittig mye her før eg endelig fikk registrert meg. KONGESIDE !!! :mrgreen: |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
Aragonite er nok det beste, da helst levende etter min erfaring i hvertfall, eller så er det helt bankers og bruke korallgrus også. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
takke for kjapt svar...mer spørsmål kommer nok etterhvert
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Denne levende aragonite sanden .....er den såpass fin at en goby kan filtrere den ?????
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
du får den i forskjellige størrelser, men en fin sand går bra til goby
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
OK....Gullfine ting. Eg ser på akvasia at di har en halogen spotlampe 150W til 1550 kr......det burde vel være bra greier til mitt 110 liters eller hva ??? ikke så dum pris heller.. :?:
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
Rune |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 180 liters kar med bl-anet sjøhester | sølvi | Aquascaping | 16 | 31st August 2008 16:01 |
| Testprosjekt: 100 liters sumpkar | Frogfish | Teknikk | 0 | 19th May 2008 22:59 |
| Lys til 343 liters kar | Edite | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 2nd April 2008 05:53 |
| Testprosjekt: 100 liters sumpkar | norskfisk | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 30th January 2008 16:36 |
| 375 liters helglassakvarium | Roger | Selges | 1 | 5th June 2005 21:33 |