Lys, filtrering & annet utstyr Ett forum som tar for seg alt av løsninger og teknikk innen lys, filtrering, komputere, skummere, reaktorer, pumper osv.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27th August 2006, 17:59   #1 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sola , Stavanger
Meldinger: 52
Standard lys i et 110 liters juwelkar

Hei der folkens....eg driver og gjør klart et 110 liters juwel akvarie til å bli saltvann. Så er det dette med lys då...hva ville dere hatt hvis dere ville ha steinkoraller ???? , er det bare HQI 150W som duger her ????eller skal eg montere en en slik ein i juwel-armaturet/lokket ??? http://www.webzoo.net/site/maler/x/?...-Bar&HKatID=21.
Siden eg er igang så er eg litt svimmel ang. alle substratene det er å få.....er aragonite det jeg skal kjøpe ?????
Er ny på forumet og har lest vannvittig mye her før eg endelig fikk registrert meg. KONGESIDE !!! :mrgreen:
MAGNAR er offline   Svar med sitat
Gammel 27th August 2006, 20:59   #2 (permalink)
Forhandler

Reef sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hundvåg
Meldinger: 233
Standard Re: lys i et 110 liters juwelkar

Sitat:
Opprinnelig postet av MAGNAR
Hei der folkens....eg driver og gjør klart et 110 liters juwel akvarie til å bli saltvann. Så er det dette med lys då...hva ville dere hatt hvis dere ville ha steinkoraller ???? , er det bare HQI 150W som duger her ????eller skal eg montere en en slik ein i juwel-armaturet/lokket ???http://www.webzoo.net/site/maler/x/?...-Bar&HKatID=21.
Siden eg er igang så er eg litt svimmel ang. alle substratene det er å få.....er aragonite det jeg skal kjøpe ?????
Er ny på forumet og har lest vannvittig mye her før eg endelig fikk registrert meg. KONGESIDE !!! :mrgreen:
T5 vil nok fungere helt fint til steinkoraller i det karet. Men ville nok prøvt og fått inn 4 rør om mulig. For og være på den sikre siden. 150w HQI duger også , eventuelt 70w HQI.

Aragonite er nok det beste, da helst levende etter min erfaring i hvertfall, eller så er det helt bankers og bruke korallgrus også.
Reef er offline   Svar med sitat
Gammel 27th August 2006, 22:00   #3 (permalink)
Junior Member

takke for kjapt svar...mer spørsmål kommer nok etterhvert
Gammel 28th August 2006, 11:41   #4 (permalink)
Junior Member

Denne levende aragonite sanden .....er den såpass fin at en goby kan filtrere den ?????
Gammel 28th August 2006, 14:05   #5 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 364

du får den i forskjellige størrelser, men en fin sand går bra til goby
Nagel er offline   Svar med sitat
Gammel 28th August 2006, 14:46   #6 (permalink)
Junior Member

OK....Gullfine ting. Eg ser på akvasia at di har en halogen spotlampe 150W til 1550 kr......det burde vel være bra greier til mitt 110 liters eller hva ??? ikke så dum pris heller.. :?:
Gammel 28th August 2006, 20:23   #7 (permalink)
Forhandler

Reef sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hundvåg
Meldinger: 233

Sitat:
Opprinnelig postet av MAGNAR
OK....Gullfine ting. Eg ser på akvasia at di har en halogen spotlampe 150W til 1550 kr......det burde vel være bra greier til mitt 110 liters eller hva ??? ikke så dum pris heller.. :?:
Du bør eventuelt sjekke hvordan pære som står i og om det er HQI eller HQL lampe. Og eller om det kan leveres pærer i forskjellige (les:ønsket) kelvin grad.

Rune
Reef er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
180 liters kar med bl-anet sjøhester sølvi Aquascaping 16 31st August 2008 16:01
Testprosjekt: 100 liters sumpkar Frogfish Teknikk 0 19th May 2008 22:59
Lys til 343 liters kar Edite Lys, filtrering & annet utstyr 9 2nd April 2008 05:53
Testprosjekt: 100 liters sumpkar norskfisk Lys, filtrering & annet utstyr 1 30th January 2008 16:36
375 liters helglassakvarium Roger Selges 1 5th June 2005 21:33