| Kjøpes Forum for de som ønsker å kjøpe akvarierelatert utstyr eller dyr. Forsendelser, ruter etc kan postes i forumet Pratemakeren! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Florida anemone ønskes. Hvis det er noen som har en florida anemone så er jeg interresert.!!Ta kontakt på PM
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Har muligens det men det er litt lettere om du bruker vitenskapelig navn og farge så blir det litt enklere.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
NJa si det.Er ikke helt sikker på disse vitenskapelige navnene,men kan ikke du nevne dem du kanskje kan skaffe??
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Florida anemonene går bl.a under det vitenskapelige navnet Condylactis spp.
Jeg har selv hatt en Condylactis aurantiaca, det er den eneste anemonen som har vokst ut av akvariet mitt... Da jeg kjøpte den var den kanskje 5cm i diameteren. Etter en måned i akvariet mitt strakte tentaklene seg helt opp til vannoverflaten. Akvariet mitt er 60cm høyt, med bunnlag osv tipper jeg anemonen da var ca 45cm høy. Nå skal det sies at det var kun min anemone som ble så svær. Mulig den sto litt for mørkt og strakte seg opp mot overflaten (hadde 1x250W HQI i akvariet og anemonen sto på det mørkeste stedet). SKal se om jeg ikke finner noen gamle bilder av den Legger ved noen linker til de forskjellige Florida anemonene: Condylactis aurantiaca Condylactis Gigantea Corynactis Carnea Corynactis Viridis Beklager avsporingen
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Ut i fra linken du sendet meg nå så er vel Condylactis aurantiaca eller Condylactis Gigantea høyest på ønskelista
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Heisann!
Har en Condylactis som jeg muligens skal selge, skal prøve og få tatt et bilde så vi kan finne ut hvilken Condylactis det er snakk om |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Florida/Yuma | sølvi | Myk koraller & skiver | 16 | 22nd January 2008 22:20 |
| florida anemoner | Runej | Myk koraller & skiver | 5 | 4th October 2005 17:43 |