| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
hei har nå hatt akvariet mitt oppe i ca 2 mnd
har nå 1 chromis , 2 ocelaris og en blenny noen snegler og krepser. alle desse lever og ser ut som dei har det greit. har prøvd meg på et par myk koraller men dei har daua ganske kvikt og tror det er phospat som er årsaken verdiene var 1 og nå er dei blitt 0,5 vist eg leser av riktig stemmer det at phospat kan kværke korallene mine og kan eg gjøre noe med det annet en og vente? dei andre verdiene er normale nitrit 0 nitrat 2.5 amoniak er 0.5 tror det og er høyt.
850 L innfelt i vegg 120 L innfelt i vegg 370 L sump AM turboflotor 5000 single AM turboflotor 1000 multi deltec kn 500 kalkvannsblander deltec fr 509 (rowaphos) osmose ozon grotec tecIII ng (balling) uv 30w 3x150w hqi 6 x 80 T5 1x250w hqi |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
hmm Phosfat kan ta knekken på korallene dine ja, Hvordan er algeveksten i akvariet ditt ??
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
vokser bra med kalk alger og andre alger begynner og avta.
850 L innfelt i vegg 120 L innfelt i vegg 370 L sump AM turboflotor 5000 single AM turboflotor 1000 multi deltec kn 500 kalkvannsblander deltec fr 509 (rowaphos) osmose ozon grotec tecIII ng (balling) uv 30w 3x150w hqi 6 x 80 T5 1x250w hqi |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Med de verdiene du har ville jeg hevet meg rundt og tatt et godt vannbytte. Liker ikke at du har såpass høyt amoniakk inhold i akvariet, det betyr at ikke nedbrytningen i akvariet ditt fungerer helt som det skal (amonia skal ligge på 0) .
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tunze Stream problemer!! | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 15th August 2006 15:25 |
| MH problemer | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 31st July 2006 13:36 |
| skummer problemer... | christine | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 17th January 2006 20:33 |
| skummer problemer | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 5th January 2006 08:04 |
| Varme problemer | Frode | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 7th March 2004 18:09 |