| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Raw White Rice instead of BioPellets - Reef Central Online Community
Move Over BioPellets, Rice Is Here… | glassbox-design.com Jeg har brukt Bio-Pellets siden Nov-09, og er kjempe fornøyd. Ikke noe stress, bare etter fylle pellets hver 6mnd, en drøm i forhold til andre karbon løsninger! Men å bruke ris i steden for Bio-Pellets, spennende.... /Pål |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Jeg har lest den ene tråden du linker til.
Er litt skeptisk til å ha ris i reaktoren, men om det viser seg at det er reef safe vil jeg muligens prøve det når pelletsene er oppbrukt. Har du vurdert å prøve det selv? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
ris er jo på en måte stivelse personified
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå prøver jeg og ris, en sokk i filterkassen.
Vodka fungerte en stund, men så fikk jeg for høyt fosfat og fjernet all fosfaten og da ble ikke vodkametoden effektiv. Det skummer som bare pokker og jeg har ingen ide om hva jeg holder på med sånn sett. Skal lese meg litt opp. Har masse alger og har vært i nærheten av å gi opp alt. Nå sliter jeg med lav PH men høy calsium ( 480 ) og høy KH 17 så hvordan øker jeg da ph, en og senker det andre ? Har ikke tilsatt calsium på evigheter .. ja mulig det er noe galt med testen. Bytter ganske mye vann grunnet elendig kvalitet ( og nei jeg overforer ikke ) |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nitrat | Kari H | Ny til Hobbyen | 37 | 6th February 2010 08:54 |
| DELTEC NF 509 nitrat filter | joachimB | Selges | 2 | 18th January 2007 14:03 |
| Sump - refugium - nitrat | joachimB | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 9th January 2007 21:39 |
| Lage Nitrat filter med svovel kuler! | Chriss | D.I.Y Gjør det selv | 4 | 25th February 2005 06:28 |
| Nitrat filter! | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 11 | 29th December 2004 13:38 |