| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hva slags salt bruker dere? Jeg har brukt Instant Ocean i alle år, men ser ikke bort fra at det finnes bedre salt der ute...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Tropic Marin Pro Reef
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
...ikke noe mer du vil si om saltet du bruker? Er du for eksempel fornøyd, og har du brukt andre sorter tidligere?
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Har bare testet Red Sea før, og jeg tror Tropic Marin sin løser seg lettere opp.
Ellers har jeg jo lest litt, Tropic Marine Pro Reef og Instant Ocean sin Reef Crystals går vel for å være ganske jevne. Husk dette er første året mitt og, begrenset med erfaring :-)
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Instant ocean er dårlig når det gjelder calcium og magnesium - innehold ,til rene fiskekar er det vel greit nok.Reef crystal deres er betraktelig bedre , tropic marin pro reef og coral pro fra red sea (denne er rimelig i tillegg) har jeg god erfaring med.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder