| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har 2 kar med levende stein, fisker, snegler, eremitter, reker og bittelitt koraller. De eneste verdiene jeg har målt er temperatur og salinitet, ingenting annet. Jeg tilsetter et korall-mat stoff, ingenting annet.
Hvilke verdier bør jeg måle, og hvordan? Burde jeg tilsatt kalk og? Uhm, litt pinlig innlegg dette, jeg føler jeg allerede burde kjent svaret. Jeg får skylde på at jeg er en ny-konvertert sølevannsakvarist... :stroller |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
KH, Mg, Ca
Hvis du får noe problemer burde du måle nitrat / fosfat
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Finnes det slike strips jeg kan bruke til å måle med? Eller må jeg bruke dråper?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|