| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Jeg skal på hytta (Kristiansand) og fiske krabbe om et par uker. Tror det hadde vært kult å ha med levende krabber hjem (2-3 timer kjøring) og ha de i akvarium et par dager eller no. Derfor lurer jeg på åssen jeg kan lage saltvann (kan evt hente fra oslofjorden, men går rykter om at den er forurenset?).
Så, hvordan lager jeg saltvann der krabben kan leve "trygt og godt" i og hvor kan jeg få taki ingrendiensene? Og hva blir prisen? Må skifte vann hver 1/2 dag. Mvh |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Du kan vel bruke sjøvann, det går sikkert fint om du skal skifte så jevnt som du sier.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Skal ikke være noe stort problem da nei.. men hvorfor disse hurtige vannbyttene??
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Oppskrift på saltvann til krabber er 25 gram salt per liter vann. Dvs 1 kilo havsalt på 40 liter vann. Litt +/- i blandingsforhold gjør ikke noe da de kan leve i vann med forskjellige saltholdigheter.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Oppskrift p Glassrose Kverk | Frogfish | Plager, Skadedyr & Parasitter | 5 | 27th February 2004 00:38 |