| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Strontium..
Har om sider funnet ut at strontium nivået er altfor lavt i karet, under 3. Har tilsatt nesten en liter av Salifert Strontium (over ca en mnd) uten at det har hjulpet noe. er fortsatt under 3. Er det noe som binder opp strontium slik at nivået ikke øker? Tilsetter også iodin, trace hard og calcium. alt fra Salifert. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kull filter?
Er ikke måling av strontium en noe usikker sak i utgangspunktet? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Prøv et annet test kit.. Enkelte testkit har en lei tendens til å vise strontium feil.
Hvordan ser det ellers ut i akvariet ditt ? Jeg ville ikke bundet meg så veldig opp i om strontium nivået er litt lavt hvis alt ellers ser bra ut.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Jeg tilsetter ca. 50ml pr. 200liter i uka, og da opprettholder jeg verdien 10 med Saliferts test-kit..
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
kjører konstant med kull filter. det kan jo selvfølgelig være årsaken.
ellers så har eg sett en oppblomstring av kalkalger etter at eg begynte med strontium. Synes også test kittet til salifert er omstendelig og vanskelig å lese av nøyaktig. men det er det eneste eg har, og en pekepinn får eg i alle fall. Leste på linken fra Chriss. Der mente forfatter at det ikke var nødvendig å tilføre Strontium. Så til brann fakkelen.... Hvilken tilsetting er ett must i saltvann og hva kan du klare deg uten??? Spør en i butikken, så finnes det vel ikke ett eneste produkt du ikke klarer deg uten. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|