| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
i karret mitt ligger PH'en stabilt på 8.5-8.4 på dagen og ned i 8.3 på natten.
men i det jeg tilfører kalkvann øker PH'en til 8.7 8.8 dette er sikker ikke alarmerene høyt, men jeg liker ikke og ha PH over 8.5, så spørsmålet er, hvordan kan jeg senke PH'en permanent. jeg vet at overbruk av strontium senker PH'en, men bare midlertidig, jeg mener og at eddik var inne i bilde. kan jeg tilføre CO'2 og få en litt mer varig resultat? eller bør jeg tilføre CO'2 når jeg tilfører kalkvann? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
vil de ikke da stige over 8.5 når det blir dag?
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Du tilsetter kun om natten så får du en stabil verdi 24/7..............
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ã… kutte ned belysningstiden/styrken kan dempe ph litt , kh kan kanskje skrues litt ned , allt selvfølgelig i forhold til utgangspunktet (er kh høy f.eks. , er belysningstiden/styrken heller raus beregnet ? )
samtidig som de andre sier ingen kalkvann om dagen |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|