| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Noen som har vært borti at dette kan brukes for å sparke igang skummere med? mener jo å ha lest det en plass, men klarer jeg å finne den plassen igjen? Nei
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Kjør den i edikk i en time eller to.................
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Virker eddik oksiderenede?
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvordan sparker du igang skummeren med Kaliumpermanganat ? Heller i blandingen i skummeren og lar den stå en liten stund ?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Aldri hørt om noe annet enn ozon som kan hjelpe med skumming.
Men jeg tror du gjør lurt å stille deg selv spørsmålet om hvor godt timebetalt denne skummerfrustrasjonen er |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Vi snakker om å bruke Kaliumpermanganat til å kjøre inn skummeren med, eller har jeg missforstått ?
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er nøyaktig det vi snakker om. Så vidt jeg har forstått kan man bruke en ØRliten mengde kaliumpermanganat (eller en annen kraftig oksidant) for å sparke i gang skummere som ikke har lyst til å skumme, f.eks helt nye eller nyvaskede skummere
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
hvis det ikke er noe mekanisk gale med skummeren din, kun at det ikke lager skum. så kan du prøve og tilføre lit ekstra protein i vannet.
jeg lurte og på om det var noe gale med min skummer, jeg heiv nedi litt spiruliner i avrenningen, og det var som om det gikk for skummeren... men nå var det noe gale med min skummer så det varte ikke så lenge før det gav seg. det kan vere en ting og prøve...kansje? |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det er normalt for en ny skummer at den ikke skummer skikkelig i en dag eller to.
Trikset er å fjerne belegg og film fra produksjonen av skummeren, litt edikk fikser den biffen. Kjør den i en passe sterk blanding av edikk og vann i en time to og det skummer som bare fy med bare edikk og ferskvann, skyll skummeren med ferskvann til edikk duften er vekk så er den ferdig innkjørt, enkelt og enkelt............. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|