| Kjemien i akvariet Ett forum hvor det kan diskuteres om grundleggende og avansert kjemi i akvariene våre. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
sliter med slimalger (dinoflagellates)eneste kur så langt er og heve ph`en til 8,5-8,5 med kalkvann.
Tilsetter mer kalkvann enn det som fordamder men får ikke hevet ph`en til ønsket nivå . Bør jeg kjøre på med mer kalkvann tappe vann og tilestte salt ved behov eller er det andre veier?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg bruker Salifert KH/PH +.
Dette øker KH og drar dermed med seg PH. Med for mye kalkvann kan du få utfelling og får dermed negativ effekt. Har samme erfaring som deg i en 200 liter jeg hadde tidligere. Forsøkte med kalkvann uten resultat. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
hei har kjøpt inn stoffet, og virker som ph en stiger etterhvert, så får vi se om det har noen innvirkning på algene.
:lol:
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Du kan evt. booste PHén i akvairet ytterligere hvis du tar et vannbytte samtidig. De algene er noe dritt...
Noen som vet om Ozon hjelper på slike alger ?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|