| Informasjon! Ett forum som omhandler viktig informasjon/forumregler for Aquafreaks.no medlemmer og brukere. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Forhandler
|
Då har endelig sendingen fra SriLanka ankommet. Her var det masse fine fisker, reker, anemoner, knapper og muslinger. Vi åpner dørene for salg lørdag eller Søndag. Mer informasjon kommer.
Zebrasoma Xanthurus Zebrasoma Flavescens (Gul kirurg) Acanthurus Sohal Acanthurus Leucosternon Pomacanthus Imperator Adult Pomacanthus Imperator Juv Pygoplites Diacanthus Pomacanthus Asfur Pomacanthus Macolosus Tridacna crocea Tridacna Squamosa +masse mer. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Jeg ser på Yellow tang - Wikipedia, the free encyclopedia at Zebrasoma Flavecens finnes i både Stillehavet og Det Indiske hav (Jeg trodde egentlig at den bare fantes rundt Hawaii, så jeg stusset litt på at den kom med en Sri Lanka forsendelse - så feil kan man ta...)
Vet du om det er noen forskjell på en Hawaii Flavecens vs Sri Lanka Flavecens ? (Som f.eks. med Sailfin - Desjardinii vs Veliferum eller Christmas Island Imperator vs "vanlig" Imperator?) |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Forhandler
|
Forskjellen på en zebrasoma veliferum og en zebrasoma desjardini e` merkbar, men man kan lett ta feil på små individer. Ekportøren som vi har tatt fisk fra e` også importør. Han har tatt inn fisk fra rødehavet, karibien og sikkert andre plasser også. De gule kirurgene som vi har her e` helt vanlige gule kirurger.
Vi kommer med fullstendig liste iløpet av morgendagen. Vi åpner dørene førstkommende Lørdag 16:00 Både lørdag og søndag har vi 25% rabbatt på alle fisker. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Video fra sendingen. Fiskene er litt sliten etter en reise på 2 døgn. No trenger de litt pleie før de e` klare for salg.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Skulle ønske vi hadde et slikt tilbud her i Trondheim
CP |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja det er sant , her oppe må vi lage alt selv
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Tja.. nu er nu ikke vi rundt her i Bergensregionen generelt så "veldigt" borskjemt med lokal tilgang på fisk og ikke minst koraller vi heller da fra butikk,når sant skal sies Trøndere.
All honør til Pjot,n som i det minste tar seg umaken verdt med å ta inn en liten sending hertil vinterstid i året,og er jo mer eller mindre alene om slikt her lokalt(regner ikke med Midtun zoo med tanke på saltvann). Ellers.. har jo registrert att Bergensere er nokke for seg sjøl på godt og vondt Folk klager over att det ikke finnes vilje blant forhandlere til å sattse på saltvann,og når det først kommer en sending en sjelden gang lokalt,så skal folk stort sett bare kikke.. da er det for dyrt mener samme folkene,så forhandlere blir sittendes inne med dyrene(noe som medvirker att forhandlere vegrer seg for overhodet å ta noe inn). Har jo lagt ut noen annonser de årene jeg har driftet saltvann selv privat med tanke på overskudd av koraller og frags på forum til en fordelaktig penge for akvarister,og kan ikke si en akkurat har blitt rent ned av interiserte akvarister,så kan godt forstå den heller lunkne interessen forhandlere generelt her i området har til dette med inntak. De vil jo helst få solgt det de tar inn innen rimelig tid,og da må folk stille opp og ikke bare kikke på sakene når de er der. Er nok eneste måte til å få forhandlere til å tørre å sattse på saltvann dette.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Moderator
|
Det er dette med timing da, Knut-Arne.
Jeg kjenner meg litt igjen i den tittingen, men det skal passe både økonomisk og med tilstanden i karene rundt om. For min del var dette ekstremt dårlig timet. For det første er jeg rimelig sikker på at det blir flytting på meg i løpet av året, så jeg har ikke lyst å fylle mer i karet av den grunn. For det andre begynner jeg i ny jobb på onsdag. Jeg kommer til å kjøre forbi Pjot daglig etter det og med litt ekstra påfyll på kontoen hver måned er jeg sikker på at det blir mer å flytte på enn planlagt. Videoen gjør ikke ting noe bedre siden jeg ser en del jeg har hatt lyst på i evigheter uten engang å ha forlatt godstolen... Sleipt triks det der Pjot |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Forhandler
|
Link til prisliste:
http://ts.g1b2c.susoft.com Siden e` under oppføring, prisene finnes under produkter. Selv om lagerstatus står tom på alle artene har vi alle på lager. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|