| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Heisann folkens!
Nåkken som kan hjelpa meg litt med å finne ut ka korallen min heiter?? Bilde av korallen Kan det være ein type Galaxea??
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Dette er nok en Pocillopora eller en Stylophora, er usikker på arten. Jeg har hatt en slik selv i et tidligere kar. Har du fått din som avlegger tipper jeg det er fra samme "Frodekorall" :cheesy:
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Eg fekk den som avlegger hos Ronny.. Eg e usikker på om det var ein innkjøpt korall, eller nåkke han hadde fått.. Den skulle iallefall selgast for ein fin pris... Fekk den vel for over eitt år sio, og den opprinnelige korallen var vel dobbelt så stor som min er no...
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg er 99% sikker på at det er en pocilipora.. Ser akkurat ut som en jeg hadde engang
EDIT: Mente Pociliopora ikke hydnopora som jeg skrev..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Fikk avlegger av Frode, han sa at det var en pocillopora. Men det e` eg usikker på om det e`. Pocillopora har ikkje disse store polyppene og vokser mye tettere etter det eg har sett. Men det finnes nok mange typer pocillopora.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Kjøper avlegger jeg om du har |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Forhandler
|
Pocillopora e` det, har sjekket opp i en bok. Ble litt nyskjerrig sjøl. De vokser ikkje så fort hjemme hos meg, men de vokser og ser bra ut.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Jansen hadde en svær koloni av samme pocilloporaen som Pjot har og jeg hadde (avlegger fra Frode).. men hans koloni/korall fikk en deilig blåfarge som jeg gjerne ville hatt på min..
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Rusky: Tja.. kanskje det.. Hadde ein fisk som daua, så trenger kanskje litt akvariepenger...
Eg skal luke litt ugras rundt den å sjå om eg kan finna ein avleggar, uten å ødelegga heile korallen, men foreløpig ingen garanti..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| korall foring | Sandshifter | Tropiske Koraller | 1 | 9th January 2007 19:15 |
| Død korall! | alex3d | Tropiske Koraller | 4 | 6th October 2006 01:09 |
| korall mat? | Nagel | Tropiske Koraller | 4 | 25th August 2006 11:47 |
| en ny korall!! | alf-magne | SPS små polyppede stein koraller | 4 | 3rd August 2006 09:09 |
| hjerne korall | and | LPS stor polyppede stein koraller | 4 | 23rd April 2004 22:19 |