| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2006
Sted: 5355 Knarrevik, Hordaland
Meldinger: 350
|
http://no.reeflex.net/video_hd/M98TV2.html
Det gjelder den tynne,svarte og blå fisken i begynnelsen av videoen.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Er vel en cleaner wrasse ?
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Labrioides dimidatus,tror jeg navnet skrives.
En "pussefisk", Er vel egentligt på "fy-listen"på saltv.f.no,da de sjelden blir langlivet i akvariene våres,samt utgjør en viktig del rundt på de naturlige reef i det fri..
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2006
Sted: 5355 Knarrevik, Hordaland
Meldinger: 350
|
OK ,takk skal dere ha
Må vel frastå denne da ,men synes den var så flott .
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
enig med knut`en at denne bør være i havet, som så mye annet vi drar med oss inn....
men er det noen som har erfaringer med denne fisken? den er jo titt og ofte i handelen, så noen må jo ha litt kjennskap. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Grei,livlig og rastløs fisk,som følger etter Kirurger (og andre større fisk),for å "pusse" de,som de også gjør rundt på naturlige plasser. Svømmer i alle vannhøyder. Fredelig(men bør ikke ha mer enn 1.stk i karet),viss en ikke har kar i cubikk-klassen,da de krangler en delseg imellom ,spesielt i mindre kar,uten nødvendigvis dødelig utgang. "Problemet" med å ha de i fangenskap i våres akvarier,bygger vel først og fremst på att vi ikke klarer å gi de rette kårene over tid,og derfor ikke regnes som særligt langlivet i akvarier. Ute på reefene i havet har de gjerne faste "pussestasjoner",hvor fisk i forskjellige størrelser(også virkelig store!) kommer innom for å bli stelt litt med. Har sett en video av dette for lenge siden,hvor de gikk inn og ut av munnen på store fisk og spiste matrester,samt rundt og avluset de,og disse store "pasientene" sto stille i vannet på stasjonene og så ut til å virkeligt sette pris på dette stellet.
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 13th December 2010 kl 17:08. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Sukk want one
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har en slik som jeg har hatt snart et år , kjøpte i uvitenhet 2 stk ...det gikk ikke lenge før den ene var død pga. krangel disse 2 imellom ..men den jeg har igjen gjør en kjempejobb og pusser de andre fiskene ....har tro på at denne pussefisken holder mine 2 blå tang , og min Moorish idol friske , sålangt .....men var ikke før nå klar over at disse burde forbli i havet ..det hadde jeg ikke hørt om denne fisken .
nybegynner , med aquamedic anthias 530 liter + 120 liter sump. Lys : gieseman infinity 2 x 250 watt reeflux 12000 K og 4 x 54 watt T5 Reaktor med biopellets ,NYOS ZEN compact cone 250 skummer , Reaktor med Matrix . Grotech doseringspumpe , kjører balling+ En fin blanding av mykt , hardt og fisk i karet .. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| farger, hvilke stoffer gir hvilke farger? | oddski | Kjemien i akvariet | 7 | 30th September 2010 23:29 |
| Hva er dette? | petriw | Hjelp til ID | 5 | 19th February 2007 12:36 |
| hei folkens jeg trenger hjelp,hvilke snegler er dette?? | scorpan | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 23 | 14th February 2006 18:05 |
| Hvilke fisker i akvarium ? | Petrus | Dyrene | 10 | 14th August 2005 23:12 |
| Hva må jeg tilsetter, og hvilke tester trenger jeg? | Discusion | Kjemien i akvariet | 1 | 14th February 2005 05:54 |