| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har lett i alt av bilder på nettet uten å finne ut hva slags fisk jeg har. Har funnet den før men glemte å notere ned.
Det er altså en fisk som kommer frem etter at lyset et gått av, den viser seg derfor ikke slik at jeg kan få tatt et bilde. Fisken er mørkeblå med hvite prikker, veldig grasiøs og kanskje en smule større enn en dvergkeiser. den har make kropps for som en dverg keiser med unntak av halen som går ut i en V og har derfor ikke noen definert halefinne. Den skal visst nok ha " kjøtt mat " blåskjell osv, men jeg vil vite om den kanskje tar til seg frysefor noen ganger i uken. De andre får dette på dagtid. Jeg syns jeg forurenser vannet så mye når jeg må mate med kjøttmat i ett sett. Så viss noen har info om tassen så gi meg et ord. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Kan det være en Marine Betta (Calloplesiops altivelis)?
marine betta - Google-søk En pen, men også meget sky fisk etter min erfaring. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Takk skal du ja. Ja det er denne fisken
Jeg har hatt litt glede av den nå i sommer for jeg lagt om belysningstiden her på grunn av varme ( antatt ettermiddgs varme ) så jeg har hat 6 -18 intervall å har kunnet kikket litt på ham. Men jeg får lese meg op når det gjelder arten Takk for helpen |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|