| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Denne tingen fulgte med på lasset når jeg kjøpte levende stein i dag, jeg synest at det ser ut som en eller annen eggkapsel.
Den er ca. 3 cm i diameter.
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
er det en abelone snegle, kan det være en snegle, må jo si at fra mitt ståsted så ville jeg sagt det, men jeg har den bare i 2D
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Har sett litt på bilder av abalone, jeg tror ikke dete er det.
Denne saken åpner seg som et skjell, men er myk og lærakitg i skinnet. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Scallop? Søk på Google scallop
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Jeg tenkte først på noe slikt, men det som fikk meg til å lure, var at den ikke har noe hardt skall, men er læraktig.
I dag morges var den åpen som et skjell, og lukket seg med en gang den fikk skyggen min på seg. Jeg får vel slå meg til ro med at det er et skjell :-) |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det var mystiske greier ja...jeg synes det SER ut som et eller annet kamskjell , men læraktige bruker de jo ikke å være...denne beskrivelsen passer mere på en egg-kapsel ja (hai , rokke eller noe helt annet
...men egg bruker da ikke åpne og lukke seg om hverandre ? Der må du følger med hva som skjer ja ...og fortelle om det mvh thomas
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva har dere i akvariet? | Morild | Dyrene | 4 | 28th November 2009 00:19 |
| Sand i akvariet | Truls | Ny til Hobbyen | 1 | 6th September 2008 00:02 |
| Selger div til akvariet | kimnielsen | Selges | 1 | 21st March 2008 22:10 |
| Akvariet i bergen | Christer.W. | Plager, Skadedyr & Parasitter | 2 | 3rd September 2006 20:37 |
| Akvariet i Lysekil | Petrus | Akvariet | 0 | 9th April 2005 21:53 |