| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Noen som kan identifisere denne for meg? Den har lilla vekstskudd og ser ut til å farge ut i en grønnfarge.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
vanskelig å si, men jeg ville tippet på en acropora valida, men kanskje noen andre vet litt mer sikkert
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Syns også den likner på en acopora valida, men jeg syns den kanskje virker litt for kraftig i "grenene"? kan selvfølgelig komme av at den ikke har kommet for langt i veksten enda.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
det var det jeg også stusset over, men jeg syns det ser ut som en valida, men det blir jo lettere å gi en korrekt ID når den blir større og får en mer tydelig vekst...
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er egentlig valida den ligner mest, men som dere synest eg den hadde litt store greiner. Har hatt den noen mnd. nå, og det er først nå farge og vekst har kommet.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Helt sikkert Valida,
jeg hadde 4 valida'er med helt forskjellig vekst forrige uke. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg støtter meg til Valida konklusjonen. Men tid vil nok vise hvordan vekst mønsteret vil se ut. De bildene jeg har sett av Valida sp så ligner den tykkere veksten i roten svært mye på den du har hos deg.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hadde vært greit med en nøyaktig id av desse to og.
Sist endret av Erik; 16th June 2008 kl 21:37. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|