| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hva er navnet på anthiasen på forsiden? Gjerne latin.
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Det finnes mange arter Anthias, men denne eksakt er Pseudanthias squamipinnis og kom med en av sendingene til Kenneth Olsen i fjord.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Tusen takk. Har denne selv, men den ble bestilt som noe annet så jeg har aldri funnet ut av det. -Før nå!
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Moderator
|
Sitat:
Den fisken på bilde skal være Pseudanthias dispar, jeg har ikke fått det helt til og stemme men.... Det var den jeg bestilte den gangen i hvertfall. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Tja, jeg kjenner meg igjen. Mine ble også bestilt som dispar, men jeg synes ikke den ligner. Den er jo helt annerledes i fasongen til og med. Særlig munnpartiet.. Etter noen bildesøk på squamipinnis har jeg funnet flere bilder som ligner bra, og med tanke på at squamipinnis kan bli opp mot 13-15cm antar jeg at de vi har ikke har farget ut enda..? De største jeg har er 5cm.
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Vi har jo fått noen "ukjente" som viser seg å være noe annet enn det vi bestilte i utgangspunktet. Så skal ikke utelukke at det kan ha vært feil da også. Er ikke like lett å separere arter som er i nær slekt når de er Juveniles... :wink: |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hva er det og hva heter det. | geirove | Ny til Hobbyen | 10 | 9th November 2006 17:06 |
| Hva heter denne korallen? | Endre | Hjelp til ID | 1 | 7th April 2006 14:47 |
| Hva heter denne anemonen | siljeogmarius | Hjelp til ID | 1 | 15th March 2005 12:46 |