| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
To nye venner i akvariet - men hva er det for noe? Legg særlig merke til 'snabelen' til sneglen :-)
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det siste bildet ligner på en bumblebee sneil, jeg hadde noe slik i mitt kar, og jeg tror de skal være trygge.
Fant denne linke som saltvannsforum, kanskje den kan hjelpe litt. http://www.liveaquaria.com/product/s...6&TopCatId=526 Endre
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det øverste bildet viser et sekkedyr, også kalt tunikat. De hører hjemme i gruppen (phylumet) Urochordata, som i sin tur er nært beslektet med gruppen Chordata (ryggstrengdyr) som vi og alle andre virveldyr tilhører.
Tunikatene er sessile filterspisere som pumper vann gjennom de to åpningene (også kalt siphoner) du ser på bildet; inn den ene åpningen og (ikke overraskende) ut den andre. I magen pumpes vannet gjennom et slags nett som fanger opp næringspartikler og hjelper dyret å ta opp oksygen.
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| det har begynt å kry av disse | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 6 | 29th April 2008 09:44 |
| Noen som vet hva disse hvite knoppene er | Elin | Plager, Skadedyr & Parasitter | 4 | 2nd February 2008 10:56 |
| Noen som har noe erfaring meg disse?? | Nikita | Tropiske Koraller | 4 | 22nd May 2007 23:29 |
| Er det noen der ute??? | Jan_Erik25 | Kjøpes | 2 | 21st July 2005 22:03 |