| Hjelp til ID Ett forum hvor du kan poste og søke ID på diverse dyr, planter og koraller du måtte ha i akvariet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
![]() Bildet ble ganske mye mørkere fordi bildet ble tatt med mobil og digital zoom Hva er dette? Hvor kan jeg finne informasjon om den? Jeg tror det er en myk-koral, så jeg tenkte dette var rette stedet å spørre |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Tusen takk for svar!
Jeg fant også ut av at i en av de levende steinene jeg har kjøpt, befinner det seg en stor sjøstjerne( ser ut som en rød versjon av british star eller noe slikt). Sjøstjernen hadde gjemt seg godt inne i en av grottene fra der vi kjøpte steiene( akvariemagasinet ). Jeg fikk plukke steinene selv, og de lå inne i et mørkt lager rom, i akvarier med bare masse stein i. Lurer på om denne sjøstjernen har kommet seg til steinen via butikkens akvarier, eller blitt transportert fra Indonesia? hmm. Kan prøve å ta bilde av den en gang den kommer ut, men sålangt har jeg bare sett tentaklene til den noen ganger. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Anngående denne Zoanthid. fam Palythoa sp.
Vil den feste seg av seg selv i steinen etterhvert eller må jeg lime den fast? (i så fall, hva slags lim?) Den stakkars korallen har en tendens til å svømme rundt med strømmen :P |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Du kan lime med lynlim, men den vil feste seg etterhver selv hvis ikke den svever for mye rundt. Du kan jo evnt. prøve med en strikk.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |