| Fisk Ett diskusjonsforum som tar for seg beste praksis og hold av tropisk fisk. |
![]() |
|
|
LinkBack (6) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Senior Member
|
Fekk i dag ett par nye nydelige fisker av magnar fra saltvann.no
En Acanthurus Nigricans zebrasoma scopas 2 pink skunk klovner. Den nigricansen var heilt utrulig flott fisk.. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Håper du har nigricansen i karantene.
Kom over denne på nett. A. nigricans rarely lives for more than a few months in captivity, often, oh joy, bringing in parasitic Protozoan disease to take the rest of your fish livestock with them. Du finner resten av beskrivelsen her: A. nigricans &A.japonicus |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har også en ,nesten et år siden.Frisk som en fisk.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
hva forer du din med? for å holde den i lengre tid.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei
Fisken spiser alt vi gir den, Ocean Nutrition pellet og Flak. Den spiser også krill og er veldig glad i Sea Veggies, Green Seaweed fra Julian Springs. Eric |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
ok. Har hele seaweed sortemanget til julian sprung. og pelletsene, får se om eg får den til å spise etter hvert, utrolig flotte fisk!
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Gratulerer! Nigricansen var en fisk jeg vurderte sterkt også. Men jeg turte ikke pga hvitprikken denne er kjent for å slite med. Har det gått bra med din foreløpig?
Sånn jeg har forstått det er UV et must når det kommer til de fleste kirurger i Acanthurus familen |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Da trur eg fisken har funne seg til rette i balja mi, ser den napper fint på steinene og er ikke sky, ser ut for at det kan bli den dominerende fisken i karet.
Prikker har den ikke, så uv filteret står klart ved behov. Herregud for en fin fisk. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ein liten snutt av ein godt integrert kirurg:-)
Acanthurus Nigricans video by erik66_photos - Photobucket Jæklig dårlig kvalitet, har berre ett jalla kamera. Fisken napper på steinene ustanselig:-) Sist endret av Erik; 25th April 2011 kl 22:13. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Levende bilder og allting..,og var jo noen 100 prosenter bedre enn det jeg fikk til med stillbildekameraet mitt fra før 18,forr.. (er vel en grunn til att jeg alltid "vegrer meg" til å forsøke å legge ut bilder her hjemme(flau nu),men dette fra deg var jo bra faktiskt,og ser fin og rask ut denne kirurgfisken din også ser jeg La også merke til att det ser ut til å vøre "frisk" sirkulasjon oppi der,med tanke på den myke tusten bak i venstre kant,og de grønne algetustene midt i forkant på karet ditt.
|
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/fisk/4077-ny-fisk.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Fisker « Korallen.no | This thread | Refback | 26th April 2011 16:00 | |
| Om Korallen « Korallen.no | This thread | Refback | 23rd April 2011 21:38 | |
| Utstyr « Korallen.no | This thread | Refback | 22nd April 2011 16:31 | |
| Eksempler pÃ¥ koraller som er pÃ¥ lager. « Korallen.no | This thread | Refback | 21st April 2011 10:40 | |
| Balling « Korallen.no | This thread | Refback | 20th April 2011 21:58 | |
| Korallen.no | This thread | Refback | 20th April 2011 20:37 | |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fisk i arv | MrVoll | Pratemakeren | 8 | 22nd February 2011 11:57 |