|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Article Tools | Visningsmoduser |
|
Published by H.A.Z
4th April 2008 |
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|||||||||
|
Av
clown
on
4th April 2008, 21:56
|
|
Dette eksemplaret har bodd hos meg i over tre år nå og jeg synes ikke den er/har vært så vanskelig som den beskrives vanligvis.Den er nok litt kresen på maten , den tar helst mysis , men (etterhvert)også kamskjell , scampi og artemia.Jeg har t.o.m. sett den snappe etter nyklekte larver av pussereker (!) , og den kan ha problemer med mat som er for stort for "nebbet"
160 l minstekarstørrelse er en vits for denne fisken , jeg har egentlig litt dårlig samvittighet for at den ikke har mere plass enn 350 l hos meg heller.Blir det ikke større kar på meg neste år, blir den nok solgt , selv om den vokser nokså sakte (hos meg) Men den er så feit det går an å bli for en Chelmon Ellers er det viktig at den ikke settes i et nyetablert kar der den ikke kan finne "litt forskjellig" i og mellom steinene , og den bør også være "sjefen " i karet , den kan blir undertrykt av kirurger f.eks.(ihvertfall i mindre kar) Jeg tror den største årsaken for at mange ikke lykkes med denne flotte fisken , er at den ofte er svært medtatt under transporten , man kan se mange dødsdømte eksemplarer av denne i butikkene. |
![]() |
| Bokmerker |
| Currently Active Users Viewing This Article: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Article Tools | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Article | Article Starter | Category | Comments | Siste melding |
| Pseudocheilinus hexataenia | H.A.Z | Fisk | 2 | 11th October 2010 23:12 |