![]() |
|
|
LinkBack | Article Tools | Visningsmoduser |
|
Published by H.A.Z
4th April 2008 |
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|||||||||
|
Av
clown
on
4th April 2008, 20:56
|
|
Dette eksemplaret har bodd hos meg i over tre år nå og jeg synes ikke den er/har vært så vanskelig som den beskrives vanligvis.Den er nok litt kresen på maten , den tar helst mysis , men (etterhvert)også kamskjell , scampi og artemia.Jeg har t.o.m. sett den snappe etter nyklekte larver av pussereker (!) , og den kan ha problemer med mat som er for stort for "nebbet"
160 l minstekarstørrelse er en vits for denne fisken , jeg har egentlig litt dårlig samvittighet for at den ikke har mere plass enn 350 l hos meg heller.Blir det ikke større kar på meg neste år, blir den nok solgt , selv om den vokser nokså sakte (hos meg) Men den er så feit det går an å bli for en Chelmon Ellers er det viktig at den ikke settes i et nyetablert kar der den ikke kan finne "litt forskjellig" i og mellom steinene , og den bør også være "sjefen " i karet , den kan blir undertrykt av kirurger f.eks.(ihvertfall i mindre kar) Jeg tror den største årsaken for at mange ikke lykkes med denne flotte fisken , er at den ofte er svært medtatt under transporten , man kan se mange dødsdømte eksemplarer av denne i butikkene. |
![]() |
| Bokmerker |
| Currently Active Users Viewing This Article: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Article Tools | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Article | Article Starter | Category | Comments | Siste melding |
| Pseudocheilinus hexataenia | H.A.Z | Fisk | 2 | 11th October 2010 22:12 |