![]() |
|
|
LinkBack (1) | Article Tools | Visningsmoduser |
|
Published by H.A.Z
28th March 2008 |
|||||||||
|
|||||||||
|
|
|||||||||
|
Av
H.A.Z
on
28th March 2008, 17:34
|
|
Jeg hadde en slik i et par uker, men den døde og jeg plukket den ut.
Mistenker at den ikke ville spise. |
|
Av
alf-magne
on
28th March 2008, 18:23
|
|
hadde fetteren til denne i gammlekaret (Cryptocentrus pavoninoides) den gravde huller rundt forbi i karet. til slutt ble den jaget rundt i karet i karer av en annen hissigpropp husker ikke hva det var for en. fant den flere ganger i overrenningskammeret og tilslutt forsvant den rekna med den var død men fant den sammen med de andre døde fisken når karet krasja mange måneder etterpå!
|
|
Av
kyrre
on
28th March 2008, 19:46
|
|
Hadde en slik en i karet frem til pumpen spiste en anemone. Utrolig fin fisk, med en utrolig farge.
Min fant seg en hule der den bodde. Kunne av og til gå en uke eller to mellom hver gang den kom frem, og jeg tror aldri jeg så den spise, men den vokste sikkert en cm på de månedene jeg hadde den, og så sunn og fin ut til den ble forgiftet av anemonen som tok alt av fisk. Synes de er finest som små, en del av de større er ikke så klare og fine i fargen. |
|
Av
Tage
on
30th March 2008, 15:47
|
|
Jeg har kunn 24 timer erfaring med denne fisken.
Skal man ha denne så er det et must med avstivere rundt hele kanten av karet eller bygge seg en "rekke" (lysboks) rundt karet. Den ble jaget av Mr alge Blenny (Salarias fasciatus) og fant veien over kanten på karet i løpe av natten. Det hele er egentlig uforstålig hvorfor fisken ikke søker gjemmesteder i stenene.. men det er jo hele mystiken i saltvanns hobbyen :cry: Ellers så har den en gøyalt personlighet når den trives. Kommer nok til å handle denne senere når det blir bedre plass... |
|
Av
kyrre
on
30th March 2008, 18:51
|
|
min var aldri mer enn 10 cm fra bunnen, og nærmet seg ihvertfall ikke overflaten
|
|
Av
Tage
on
30th March 2008, 19:02
|
|
V el.. hver sin erfaring
|
|
Av
Villain
on
30th March 2008, 19:02
|
|
Min varte ikke mer enn en 4-5 dager før den forsvant for meg. Den hoppet først ut av karet etter ca 3 timer, så da fikk jeg puttet den oppi igjen. Dagen etter fikk jeg lagd en kant over akvariumet på ca 15 cm så den ikke skulle klare og hoppe over.
Det som ble det største problemet var at de fleste fiska jeg har jaget den rundt og nappet på den. Så etter 4-5 dager, har den hvert borte. |
|
Av
Roger
on
30th March 2008, 21:58
|
|
Har 5 stk av denne fine fisken. 2 stk i en liten "200-liter" med en del levende stein+ 10-12 sjøhester+Bangaiar+klovner++ og de spiser levendefor, frossentfor og tørrfor.
Har 3 stk i en 60-liter med noen huler og en del makroalger som også er problemfritt. Kan ikke si at jeg har registret at noen av de har nærmet seg overflaten. Unntaket er når jeg har forsøkt å fange de. De virker veldig lettskremte og hopper mye og høyt når hoven forsøker å fange de. Noen som vet hvor jeg kan få ta i noen av rekene den etter sigende lever i symbiose med? |
|
Av
Frogfish
on
30th March 2008, 23:02
|
|
Hmm.. normalt sett så har jeg sett at reken blir solgt sammen med fisken. Problemet her har vært at somoftest har reken dødd etter en tid. Ville utentvil vært en fordel om det hadde vært mulig å få kjøpt reker i løs vekt
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/fisk/2667-cryptocentrus-cinctus.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Akvarieklubben | This thread | Refback | 1st April 2010 11:42 | |
| Currently Active Users Viewing This Article: 1 (0 members and 1 guests) | |
| Article Tools | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||