| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har en god del sjøroser av ymse slag, sjøanemoner også. To stykker er "stor" i forhold til de andre, de står i hver sin kant av karet. Vet at de blir mye større, men disse er altså 20-25 cm høye. De har ihvertfall stått der noen måneder.
I løpet av dagen i dag har to merkelige ting skjedd. Den ene har forflyttet seg 25 cm. Tatt i betrakting hvor mye de vanligvis forflytter seg, så er det litt overraskende. Den andre er borte. Men til gjengjeld er det 50-100 små anemoner i området der den pleide å stå. Merkelig at de begge to skal gjøre uventede ting samme dag, jeg har ikke noen forklaring. Skal se om jeg får tatt noen bilder av "stimen" med små-anemoner i morgen. Forholdene har ikke forandret seg, så det er nok en tilfeldighet at de begge valgte å overraske |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Dette var interessant!
Spesielt vrien med den som forsvinner og etterlater 50 – 100 små arvtagere. Uten sammenligning for øvrig var jeg for to uker siden i kontakt med en akvarist som har hatt en lignende hendelse med en Fungia. â€Moderkorallen†takket for seg og etterlot seg 58 små nykommere. Den ene av disse er nå på plass i tanken min Bilder av hendelsen din er av stor interesse! |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Er de små nye anemonene samme type som en av de som flyttet seg ?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Dette har jeg også sett i akvariet. Er ikke helt sikker, men både det med småanemonene og det at de store er på langturer har oftest vært samtidig med at noe har vært galt med vannkjemi eller temp. Anemoner som ikke trives flytter seg for å lete etter et bedre sted. Ikke sikkert at det var noe slikt som hendte hos deg. Hvordan gikk det?
Monicha L |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Koraller,anemoner+++ Fisk | Nikita | Kjøpes | 1 | 17th April 2007 15:20 |
| florida anemoner | Runej | Myk koraller & skiver | 5 | 4th October 2005 17:43 |
| Mudderroser og anemoner | Frogfish | Dyrene | 4 | 31st January 2005 19:13 |
| Klovnefisker og deres naturlige anemoner | Reptilus | Klovner & Anemoner | 2 | 15th March 2004 00:07 |