| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Jeg hadde to rødspetter, den ene var vel bortimot 20 cm, den andre litt over halvparten. En måneds tid har de levd sammen med fire små sandflyndrer, 2-3 cm store. For noen dager siden så jeg meg nødt til å pensjonere de store, de slet med å få plass nok til å snu seg, og så ut til å begynne å mistrives.
Et par dager senere var alle de små sandflyndrene "forsvunnet". De var nok blitt mat for torsk eller tangsprell, noe som kanskje ikke er så rart. Men, tilfeldig at de forsvant rett etter de større flyndrene ble tatt bort ? Eller....?? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Vet ikke om dette har noe med forsvinningene dine å gjøre, men jeg har sett et par ganger på dykk at små flyndrer skjuler seg under de større flyndrene..
Kan dette ha vært tilfelle hos deg ? De store flyndrene fungerte som skjkold/beskyttelse for de små sand flyndrene ?
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Har også sett det samme, men hjemme så virket det mer som om at de små var litt redd for de store, ihvertfall hadde de respekt. Sansynigvis er det tilfeldig av de små forsvant så kort tid etter de store ble oppsagt, men det var litt rart.
Noen sier jo at fisker bare har 3 sekunder hukommelse, og ikke kan lære....alt er instinkt. De har ikke hatt kaldt saltvannstank *s* |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|