Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 7th July 2005, 08:40   #1 (permalink)
Member

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 134
Standard Dvergulke

Jeg har en dvergulke i akvariumet, den er fullstendig uredd. Den glefser til figrene hvis man dypper dem i vannet. Hvis man nærmer seg den rolig med hånden kan man plukke den opp uten at den beveger seg.
Da jeg fanget den i sjøen var det på samme måte, jeg plukket den opp med hånden. Den klarte imidlertid å sprelle seg løs og la seg til ro 1m lenger borte, da var det bare å ta den med en håv.

Den er jo temmelig godt kamuflert der den ligger blandt algene, kan grunnen til denne oppførselen være at den stoler nærmest blindt på sin egen kamuflasje?

Bilde av ulken
TJtaule er offline   Svar med sitat
Gammel 7th July 2005, 17:43   #2 (permalink)
Member

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 248
Standard Re: Dvergulke

Er de andre innbyggerne i akvariet like uredde ulka som den er for deg ?

De er morsomme og tillitsfulle, men jeg har som regel tenkt "aldri mer" hver gang jeg har falt for fristelsen å ta med en hjem. Små og snille som de ser ut.....men synet bedrar.....den glefser etter ALT som ser ut som det kan være mat, og som ikke er mer enn ti ganger større enn den selv....

Kaldt saltvann!!
Petrus er offline   Svar med sitat
Gammel 7th July 2005, 20:23   #3 (permalink)
Member

Sitat:
Er de andre innbyggerne i akvariet like uredde ulka som den er for deg ?
Den har faktisk ikke gjort så mye ugang som man skulle tro. Jeg tror den har tatt et par små trollhummer og en sandkutling. Jeg har ikke så mye små dyr som den kan forsyne seg av.

Jeg synes ulken er morsom og underholdene, jeg har hatt den i ca et halvt år og jeg har ikke angret på at jeg hentet den inn :mrgreen:
Gammel 19th July 2005, 20:28   #4 (permalink)
Member

Sitat:
De er morsomme og tillitsfulle, men jeg har som regel tenkt "aldri mer" hver gang jeg har falt for fristelsen å ta med en hjem. Små og snille som de ser ut.....men synet bedrar.....den glefser etter ALT som ser ut som det kan være mat, og som ikke er mer enn ti ganger større enn den selv....
Sitat:
Den har faktisk ikke gjort så mye ugang som man skulle tro. Jeg tror den har tatt et par små trollhummer og en sandkutling. Jeg har ikke så mye små dyr som den kan forsyne seg av.

Jeg synes ulken er morsom og underholdene, jeg har hatt den i ca et halvt år og jeg har ikke angret på at jeg hentet den inn
OK, jeg gir meg!

Den ene av småtorskene mine kom seg over i hovedkaret i dag, jeg har nok hatt litt for mye vann i karet.
Det endte på følgende måte:

Bilde av resultatet
Gammel 28th July 2005, 11:27   #5 (permalink)
Member

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 248

Ã…ssen går det med ulka, har du permittert den eller har den begynt på pumpene ?

Kaldt saltvann!!
Petrus er offline   Svar med sitat
Gammel 28th July 2005, 11:36   #6 (permalink)
Member

He, he,

Neida, jeg har den ennå.
Det er jo en fin fisk, jeg har ikke lyst å sleppe den tilbake i sjøen ennå.
Jeg må finne en fin balanse mellom fiskene jeg har oppi, slik at det ikke blir så mye drap.
Jeg har en Bergnebb som er litt mindre enn Torsken som ble spist men den får være helt i fred. Jeg har også en liten Tangsprell og det går helt fint, litt rart i grunnen.
Jeg beholder den foreløpig, men hvis den tar helt av så får jeg revurdere det :mrgreen:
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are