| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Jeg var ute og skulle finne meg noen flere snegler og eremitter i dag. Jeg fant da 3 stk små taskekrabber 2-3 cm store.
Jeg vet ikke om det var spesielt lurt, men jeg tok de med hjem. De gravde seg ned med en gang. Er det noen som har prøvd å ha taskekrabber? De virker jo veldig rolige i forhold til strandkrabber, jeg håper de er litt mindre aggressive.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Har ikke prøvd det, men jeg ville også tatt med noen hjem hvis jeg fant noen på den størrelsen. :cheesy:
Du får si fra hvordan det går, så ikke jeg eventuelt gjør samme feil som deg hvis du finner ut at det ikke var så lurt. :cheesy: Mvh Are |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Den som intet våger intet vinner!
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Leste et eller annet om at taskekrabber byr på trøbbel i akvarier, finner selvfølgelig ikke igjenn hvor jeg leste det
c:
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Jeg lurer på om jeg har tatt feil av arten, nå er jeg ganske sikker på at det er marmorkrabber jeg har funnet. De er røde med svarte klospisser og jeg kan se antydninger til mønster på skallet.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Stilig, de her i alle fall rette størrelsen. Skulle likt å vite mer om hva de spiser. Lurer på om de går i kombinasjon med levende sand. Antagelig lever de av ormer, muslinger og snegler de finner i sanden så da er de ikke ideelle sånn sett.
Veldig interessant artikkel om krabber her: http://reefkeeping.com/issues/2003-12/rs/index.htm Marmor- og taskekrabber er Xanthider. Desverre står det om dem: "Xanthids are very destructive animals in any enclosed environment".
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|