Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22nd April 2005, 06:24   #1 (permalink)
Member

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 248
Standard Ã…l....eller....

En liten historie, fra den tiden jeg ble interessert i kaldt saltvannsakvarium.....

Min familie har hytte ved sjøen på Sunnmøre, det er mer strandlinje der enn noe annet. Det er også en liten dam der, den går under navnet "dammen". Når jeg var liten pjokk, var en av mine viktigste aktiviteter å finne små kryp som kunne bo i dammen. Noen ble spist, andre rømte, og atter andre igjen fant det for godt å avslutte livet der. Men det gjorde ikke mye, jeg var flittig og klarte som regel å fylle på mer enn det forsvant.

En dag var jeg borte i fjøra, snudde på de fleste steinene som vanlig, og fant en flott ål. Ã…ler var ikke så vanlige, så jeg sprang hjem for å vise den frem.

Alle syntes det var en flott ål, jeg viste den rundt til mine foreldre og de andre som var der. Bare min Bestefar syntes ikke noe om den. "Den er ikke fin, og det er ikke en ål" sa han. Alle så spørrende på han, mens jeg klappet den og sa at jeg syntes den var flott.

"Det er en huggorm" sa han. "De kan være giftige".....sa han.

Min mor skvatt opp og slo ormen ut av hendene mine. Men DA ble Bestefar sint. "Du må ikke gjøre slik" sa han. "Ormer kan bite om de blir redd, hadde den villet bite gutten så hadde den gjort det for lenge siden".

Jeg ble uansett ikke bitt av ormen....da. Men moralen er at min bestefar var en meget klok mann......

Kaldt saltvann!!
Petrus er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Krigføring eller ei? sølvi Tropiske Koraller 6 5th January 2008 22:55
24 W T5 eller HQI Ønskes palle Kjøpes 1 21st April 2007 23:33
Deltec APH 525...eller? Mack Lys, filtrering & annet utstyr 3 5th April 2007 16:48
Parasitt eller nyttedyr??? geirove Ny til Hobbyen 2 20th October 2006 18:13
RO eller Di vann ? Frogfish Lys, filtrering & annet utstyr 4 27th October 2005 13:16