| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Forhandler
|
Hei.
I dag så jeg at det har vokst opp ganske mye små grønne alger på bakruten min. Jeg vet ikke hvilken art det er. Er det noen som har noen gode råd som hjelper med å fjerne den? Noen superalgespisende snegler eller liknende? :lol: Mvh Are |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Det kommer litt an på......er du sikker på det ikke er tangsalat ? Isåsfall er de ikke uønsket, og du kan selv "luke" dem når de blir større. Det er ganske vanlig at de begynner å gro på denne tiden. Hos meg også har flere steiner begynt å få litt. De kommer med andre ting du tar inn som små sporer.
Uansett er snegler og albueskjell suverene til å holde rutene rene, vokser det mye på bakruta har du for få av dem..... |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Kan godt hende at dette er tangsalat. Den er lysegrønn og trådformet.
Får prøve å finne meg noen albueskjell og litt mer snegler over helgen. Mvh Are |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mye rart man spiser | Frogfish | Pratemakeren | 9 | 10th March 2008 12:53 |
| alger | Nagel | Alger, Bakterier & Makroalger | 2 | 20th January 2008 12:13 |
| Hva spiser glassroser | geirove | Plager, Skadedyr & Parasitter | 20 | 11th January 2007 08:18 |
| alger | Erik | Kjemien i akvariet | 12 | 6th January 2007 13:14 |
| Hvem spiser hva? | Reptilus | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 1 | 15th March 2004 00:13 |