| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Forhandler
|
Har noen eremittkrepser i akvariet mitt, som ser ut til å trives litt for godt!
Sulten tar aldri slutt og de gyver løs på det som er å spise, både friske alger, sjøfjær, og blåskjell. Særlig synd syns jeg det er med sjøfjærene, for de er så fine, men det bryr ikke eremittene seg om!! For min del syns jeg nesten vinningen går opp i spinningen når det gjelder disse krabatene. Denne var hel kun få sekunder etter introduksjonen med eremittene...
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Surt... finnes det andre nyttedyr som lar tingene være i fred? som sjøstjerner eler snegler og slikt. Eller er de like mye bråk med?
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Forsøk å finne de aller aller minste eremittkrepsene, og forsøk å begrense tilgangen på større hus å bo i (slett ikke lett med mange snegler) Da vil de selv bli spist før de blir så store at de begynner å gjøre alvorlig skade....
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Forresten kjempeflotte sjøfjær du hadde !!!
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Takk.
Jeg har hentet inn noen nye sjøfjær nå, og disse ser ut til å klare seg bedre. De har klart å etablere seg og festet seg til steiner og reist seg, slik at de står oppreist høyere i vannet. Har ikke sett at eremittene har tatt for seg av disse. Men det er nok smart det du sier om å bare ha de minste eremittkrepsene i akvariet. De roter heller ikke til så mye som de store. Kamskjellet mitt tok desverre kvelden. :frown: Og jeg har en mistanke om at det var en av de største ermittene som fikk inn en klo i det kamskjellet åpnet seg. Har 4 eremittkreps og disse spiste kamskjellet tomt i løpet av noen timer. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nyttedyr ? | raggen | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 5 | 7th August 2007 19:09 |
| Parasitt eller nyttedyr??? | geirove | Ny til Hobbyen | 2 | 20th October 2006 18:13 |
| Er de nyttedyr? | svein | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 8 | 20th November 2005 17:02 |
| Eremittkreps | TJtaule | Dyrene | 4 | 10th August 2005 01:14 |
| Nyttedyr | Cygor | Kjøpes | 0 | 10th February 2005 17:36 |