| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Hei,
Jeg har en liten Dvergulke ca 4 cm, den har jeg hatt i ca 6mnd. Den har vært i fin form og hatt meget god appetitt helt frem til nå. Nå er den blitt svært slapp, den orker såvidt å bevege seg. Den er ikke interessert i mat. Noen som har peiling på hva som kan feile den?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tja, det var sannelig ikke mye å gå etter... Det er nok best du forteller litt mer om oppsettet ditt, andre dyr, eventuelle forandringer du har gjort i det siste... Hvordan er det med de andre fiskene dine (forutsatt at du har noen)? Det er jo ikke helt uhørt å miste en og annen fisk nå og da, og så lenge resten av besetningen er i fin form KAN det jo være så enkelt at fisken en gammel og trøtt av dage...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Den døde :-(
Alle de andre fiskene og dyrene er i fin form. Jeg har ikke endret noe i det siste, det virker som den fikk en eller annen sykdom. Alle prøver av vannet er bra.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Kan ikke si deg hva som skjedde. Men jeg hadde en ferskvannsulke som ble syk for en tid siden. Jeg avlivet den, men den hadde dødd uansett. Den reagerte som du beskrev. Slimlaget rundt kroppen ble svært tykt den siste tiden. Så du tegn til det med din fisk? Tykt slimlag er tegn på infeksjon. Det kan kan skje at fiskens immunforsvar taper kampen mot mikroorganismene. Det kan skyldes forskjellige typer stress, men ikke nødvendigvis. Alle organismer kjemper en kamp mot andre organismer og av og til taper de. Det skjer jo i naturen også. Men hvis det skjer ofte så er det et tegn på at noe er galt.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|