| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Var på magasin Blå i Stavanger sentrum her forleden og ble gledelig overrasket over en del nye fisker, bland annet blåstål, og den utrolig flotte anemonen som dere ser på bildet. Den har oransje fot og rosa tentakler, og jeg lurer veldig på hva dette er for en art? Har ikke sett denne før noe sted. Det som det minner mest om er en eller annen form for juvel anemone, men de skal jo egentlig ikke finnes her. Dessuten er denne ganske stor, som dere ser i forhold til kråkebollene.
Noen som har peiling? Bildet er vedlagt. Mvh Bjørn
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Jeg tipper det bare er en stresset fjæresjørose. Kanskje kråkebollen har vært borti den? De har ofte den fasongen der når de sitter nede i sprekker i fjellet. Favorittgjemmestedet til fjæresjøroser er jo sprekker i bølgesonen.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Vel, jeg skal ikke si at dette ikke er en fjæresjørose men det jeg har jo to av dem selv i akvariet, og synes ikke denne lignet på dem i det hele tatt. Spesielt synes jeg at i foten, som i tillegg til å være en annen farge enn resten av anemone var lang høyere, var forskjellig.
Syntes også at båndene som jeg har observert på alle fjæresjøroser jeg har sett så langt var fraværende på tentaklene. Det er et litt elendig bilde, så jeg skal se om jeg ikke kan snike meg ned på kjøpesenteret med et skikkelig kamera og knipse et litt bedre bilde. Det var i alle fall en utrolig flott anemone, hva det nå enn er... Mvh Bjørn
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som vet hva dette er | anguv | Polypper, Knapper | 5 | 30th October 2009 22:54 |
| Hva er dette? | Andrè | Ny til Hobbyen | 3 | 21st February 2009 21:58 |
| Noen som vet hva dette er? | Elin | Plager, Skadedyr & Parasitter | 4 | 28th January 2008 19:07 |
| kjenner noen til dette?? | endy | Hjelp til ID | 9 | 9th October 2006 10:27 |
| Hva er dette for en orm ? | janbanan | Ny til Hobbyen | 2 | 18th March 2006 13:45 |