| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har lenge siklet etter disse og har hatt de i snart et par uker, ser ut til at de spiser greit også. Fòrer med zoplan fra merket two litte fishies.
Men...er litt usikker på dette med å få de festet skikkelig, forsøkte å lage til en form med epoxy men det har vist seg å være et litt smålabert resultat da dødmannshånd kan endre størrelse titt og ofte Så kom jeg over en side der jeg leste litt om fragging av tropiske lærkoraller. Har forstått det slik at man lager kutt på korallen og delen som er kuttet skal holdes inntil en stein med strikk eller lignende slik at "såret" gror fast i steinen? Håper noen av dere som driver en del med tropisk kanskje kan bekrefte eller avkrefte dette og om dere kanskje har noen tips eller triks på lur
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Moderator
|
Sitat:
Bare pass på og ikke stramme strikket for mye. Epoxi og hurtiglim fungerer heller dårlig etter min erfaring. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Har prøvd en del forskjellige måter å få festet de på ingenting funker. Ikke engang tec7 limer alt. Best resultat er å ta med steinen som de sitter på,fra sjøen. Fiskekrok i bunnen av Dødmannshånden ser også ut til å funke. Har sittet fast i over en uke nå.
Jan K Sist endret av jankir; 25th September 2009 kl 10:25. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Når det gjelder mykkoraller så fungerer skjelden Tech7, silikon, Epoxy og tilsvarende.
MIn erfaring er at superlim og strikk er veien å gå. Tørk godt av den delen av korallen som skal limes, skjær gjerne til en limflate. Press på en del dråper med superlim på kuttflaten og press den nedpå det du vil lime den fast til. Fest med strikk i tilleg for å hjelpe deg med å holde press på korallen mot kuttflaten. VIKTIG. Det du limer til må ikke for vått.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|