| Dyrene Ett forum hvor det kan diskuteres alt om innholdet i ett kaldtvanns akvarie. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Selv så har jeg:
Tangstikling Tangkutling Tangsprell Tangbrosme (femtrådet) Ã…lekvabbe Hornkvabbe Ringbuk Sei Dvergulke Stingsild Blomsterreke Leddsnegl Smørsnegl Strandsnegl Butt strandsnegl (tangsnegl) O-skjell Blåskjell Hjertemusling Fjæresjørose Hesteaktine To andre anemoner, type ukjent Sjøpung, gjennomsiktig Sjøpung, gul/oransje Korstroll Trollhummer (blå-sort) Trollhummer (krinakrabbe) Eremittkreps Rød eremittkreps Pyntekrabbe Hummer På ønskelista (små fisker av arten): Flyndrer (rødspette, sandflyndre) Hyse Lyr Rød taretorsk Steinbit Lusuer Rognkjeks Strandreker Dødemannshånd Busksnegl |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hvordan går det med hornkvabben og sjørosene ? Hadde fisken da jeg drev kaldt , men anemonene virket sjaber , og jeg tok den på fersken(om natta) når den forlystet seg på tentaklene...(av fjæresjørosene)
han jeg fikk fisken ifra hadde opplevd detsamme... |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Tja, har sett at fjæresjørosene har holdt seg mye lukket, men ikke sett at den har vært bortpå og spist av de.
Den holder seg stort sett under steinen sin, har faktisk ikke sett den i den delen av akvariet der fjæresjørosene er. Har (eller hadde) 10 stk fjæresjøroser, men de har flyttet seg ned mellom steinene, så de er både vanskelig å holde øye med og å fòre. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har følgende i 160 liter:
-Ulke -Strandkrabbe -Svartkutling -Strandreker -Østers -Strandsnegler -Blåskjell -Ã…l -Flyndre (usikker på hvilke arter) Strandkrabben aner jeg ikke hvordan den havnet der, tar aldri med meg slike så den må ha vært veldig liten og vokst i karet. Har følgende i 90 liter: -Krumsnutet havnål (3stk) -Tangkvabbe yngel -Østers -Eremittkreps -Ukjent kutling (muligens mudder eller lignende) -Porselenskrabber -Ã…l (nettopp ferdig med glass ål stadiet) -Ukjent dvergreke art -Trollhummer Ingen av karene har kjøling men får dette til å trives bra
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har i 2300 literen:
Tangkutling Sandkutling Grønngylt Brungylt eller rødnebb Bergnebb Tangstikling Eremittkreps Strandkrabbe Svømmekrabber (tror jeg) Strandreke Sandreker (?) En vanlig sjøstjerne (ubedt gjest - skal fjernes) Blåskjell Hesteaktine Sjønellik Begerkorall En ukjent nakensnegl (sort) Vanlig standsnegl Ellers fjernet jeg i kveld en annen ubedt gjest, en Stor frynsesnegl, som jeg ikke aner hvordan har kommet opp i karet. Den var over 5 cm stor og jeg fikk nesten sjokk da jeg tok en liten nattlig inspeksjon av karet og fikk se den på ruta. Hehe - så da var det frem med håven. Og så fikk den en liten tur på kjøkkenbordet for inspeksjon - og deretter returbilett tilbake i havet. Har lagt ved noen bilder av gjesten. ![]() Sneglen slik jeg oppdaget den i karet. ![]() Her er den fanget og på vei ut i havet - via kjøkkenet. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen nybegynner spørsmål til dere med erfaring. | froesak | Ny til Hobbyen | 4 | 1st March 2008 07:17 |
| Hva kan dere anbefale? | Znippis | Ny til Hobbyen | 27 | 21st February 2008 19:19 |
| hadde denne vert noe for dere kalt saltvanns entusiaster??:) | alf-magne | Dyrene | 8 | 2nd July 2005 03:15 |