| Dykking, bilder og fotografering Ett forum hvor du kan dele dine erfaringer innen dykking og fotografering. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Det er så stille på forumet her om dagen, så jeg fyrer løs med noen bilder
Denne har jeg jo vist bilder av tidligere, men den har i det siste hatt så fine polypper så jeg måtte ta noen nye bilder: ![]() - Bildet er tatt kort tid etter foring med mysis. Ja, jeg innrømmer det så gladelig. Er blitt fristet av Frontosa sin tråd ang. kardinaloppdrett, at jeg kunne godt tenkt meg å opplevd dette selv Jeg har dessverre mistet noen, da de har vært vanskelige å få til i matveien. Jeg har dessverre nå kun to igjen, men har ett håp om at de er en av hvert kjønn. ![]() Så ett par bilder av en av Okinawae gobyene. Jeg kjøpte to stk. i påsken, da jeg trodde korallene mine nå var store nok til å håndtere dem. Så feil kan man ta Flotte fisker ihvertfall ![]() ![]() - PS. Om dere klikker på bildene får dere dem opp i full størrelse.
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Flotte bilder.
Jeg har også okinawaer og lite polypper. Tror ikke korallene tar direkte skade av det men mistenker at enkelte som f.eks milleporaene kanskje ikke vokser så godt. Kardinalene er vel kjent for å danne par og jage bort de andre, så det er vel ganske normalt at de sliter ut de andre kardinalene. Hos meg har 'paret' jaget to stk ned i sumpen og det er en femte igjen som blir litt terrorisert og holder seg på andre siden av karet.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
flotte bilder og fine fisker.
fordelen med slike fisker er jo at det er mulig å få et anstendig bilde av de og ikke slike urokråker som dette: som aldri er i ro |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Flotte bilder (som alltid) , Kim !
Med tanke på gobiene så lar de seg fjerne sammen med korallen de ligger i om natten når de sover , hvis korallen ikke sitter fast da... de har gjort endel skade hos meg , og var for min del kanskje det dummeste kjøp i fiskeverden som jeg har gjort ... mvh Thomas |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Lur idé forresten. Problemet er vel at de korallene de pleier å sove i er selfølgelig omhyggelig festet. Men to av korallene de plager er løse. Får håpe de sover i en av disse en natt, som jeg oppdager dem... Synd i grunn, for de er jo veldig artige og fine fisker
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
F.eks. denne. Håpløs å få ett skarpt bilde av, men jeg gir ikke opp: ![]() Mandarinene synes jeg også er vanskelige. De holder seg som oftest i skyggen. Ihvertfall når jeg kommer med kameraet. Vanligvis må jeg ty til blitz på disse, men liker ikke blitzbilder. Ihvertfall ikke med innebygget blitz som jeg har. Fargene blir ikke helt riktig synes jeg, og det har en tendens til å bli gjenskinn. Her er vel det beste jeg har av en mandarin, uten blitz. ![]() Forøvrig bare for dere andre å legge inn bilder dere er fornøyde med i tråden her også
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Fine bilder. Det er morsomt å ta bilder av koraller, men det er liksom ikke like utfordrende som å jakte på det gode fiskebilde. Situasjonsbilder av fisk eller øyeblikket der en føler at en har en eller annen form for kommunikasjon synes jeg er spennende.
Ser frem til flere bilder Tor |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Utrolig flotte bilder som alltid Kim
Her er det bare å knipse i vei |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Litt artig å se på noen eldre bilder her, og hvordan fisker kan endre seg på noen måneder.
Dette bildet viser min Naso Lituratus kort tid etter at jeg kjøpte den. Den var da veldig grå og kjedelig å se på: ![]() Her er samme fisken ca. 3/4-dels år seinere: ![]() Og selv om kvaliteten på det siste bildet er bedre med tanke på skarphet og farger, er det tydelig hvor mye mere farger den har fått
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen bilder fra 17 mai | torae | Dykking, bilder og fotografering | 34 | 5th February 2010 18:59 |
| noen bilder | joachimB | Tropiske Koraller | 25 | 22nd October 2007 19:46 |
| noen bilder til:) | alf-magne | Tropiske Koraller | 4 | 10th January 2006 01:00 |
| noen bilder:) | alf-magne | Tropiske Koraller | 8 | 20th December 2005 20:10 |