| Dykking, bilder og fotografering Ett forum hvor du kan dele dine erfaringer innen dykking og fotografering. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Forhandler
|
Litt bilder av mine akvarier som har gått snart to år uten vedlikehold, vannmålinger, skummer eller tilsetninger. Legger ut bilder og skal prøve å få akvariet opp å gå igjen slik at det ser skapelig ut.
Vannverdier: Temp mellom 20 og 30grader. Saltnivå rundt 1,024 |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
De stolte foreldrene av 400+
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvor stor har haien din blitt nå?
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Den har blitt foret minst mulig slik at den ikkje skal vokse så fort. Ser den e` blitt litt tynn no, så det må justeres opp litt på foringen. Den ligger i overkant av 50cm. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Snart gryteklar med andre ord
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Det ser bra ut Pjot, store fine koraller :-)
Flyttet inn i nye huset?
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Forhandler
|
Synes igrunn at det e` litt rart at du ikkje e`skikkelig feit. Du tenker jo alltid på mat har eg inntrykk av. Normale akvariester ser på en tridacna og synes den hadde fin farge, du lurer på om hvitløkssaus hadde passet best.
For å svare på spørsmålet ditt,,NEI,NEI og atter NEI. Ingen skal få spise Bambi Bamboo. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
Luket ut ca 2kg blå svamp før eg tok bildene, det vokser som ugress over alt av koraller. Men fant litt levende under så det kan bli bra igjen. Regner med at det e` overflod med nitrat og fosfat her og at det e` grunnen til at den vokser så bra. Skal prøve å tvinge vannverdiene på rett sjøl igjen, men føler eg bør gjøre det over litt lang tid. Satte igang et filter med rowaphos og et 50% vannbytte e` snart klar. Har hatt nokken vannbytter på 5% hittil, så kanskje akvariet e` klart for et skikkelig vannbytte. Tenkte to vannbytter på 50% med et par dagers mellomrom for så å ta et skikkelig vannbytte. (Min måte å fikse vannverdier på.) Kanskje knut arne tar på seg oppgaven å finne ut hvilke vannverdier eg egentlig har, vet ikkje helt om eg har lyst til å vite det men litt nyskjerrig har man lov å være. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administrator
|
Er jo en fin måte å få ut nitrat og fosfat på det.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 4 akvarier selges | scopas | Selges | 1 | 15th September 2008 20:52 |
| Lettstelte akvarier | Frogfish | Pratemakeren | 0 | 25th June 2007 15:05 |
| Sjokade og akvarier.. | Frogfish | Pratemakeren | 10 | 18th December 2004 22:10 |
| Pjot`s korallpensjonat | Pjot | Pratemakeren | 2 | 11th June 2004 00:01 |