| Dykking, bilder og fotografering Ett forum hvor du kan dele dine erfaringer innen dykking og fotografering. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Ikke so data flink. Skulle hatt et hjemme so jeg kunne sett på karet når ej er borte å reise. Noen som har et tips om program jeg må ha. Eller hjemmeside. Kan jeg bruke messenger.
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Har ikke prøvd dette programmet selv, men hvis du ønsker å knytte web kameraet ditt til akvariet opp mot en nett side så kan du bruke dette programmet.
Kunne tenkt meg å prøve dette selv |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Noen som har testet dette enda?? Trenger vel en server eller lignende. Noen her som er extra software kyndige?
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
he prøvd litt men var litt misfornøyd med webkamera. Må vel ha meg et nytt. Krever litt av breidbandet også. Også sett opp ein webside. Ligg noen gratis ut men kommer ann hvor raske dei er.
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Har du en link til siden?
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har tidligere brukt VLC. Denne kan også settes opp til å streame i forskjellige formater. Fungerte veldig bra synes jeg.
Men nå som jeg ikke har kablet nett i nærheten av akvariet, så gikk jeg like godt til innkjøp av ett tråløst kamera. Jeg kjøpte dette. Bortsett fra at jeg har litt for dårlig båndbredde ut på ADSL-linja mi, så er jeg fornøyd med dette. Kjempekvalitet er det ikke på bildet, men greit nok til overvåkning og litt skryting :-).
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Tror jeg skal prøve med kabel en gang... hadde jo vært artig å se karet med egne øyne når man er rundt å reiser. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Så om kameraet er med eller uten kabel spiller ingen rolle. Men om du har ett vanlig USB webkamera og en PC i nærheten av akvariet, så er det en enkel og billig løsning med VLC.
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Ok.. det er bare en måte og finne det ut på
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Sjekk hos Teknikkmagasinet.
De har et kamera du kan ringe opp fra mobilen, styre fra den og se live på mobilen. Husker ikke prisen og alle spesifikasjonene, men det kan muligens være en løsning. (prøvde å finne en link, uten hell, men den står i 2009 katalogen)
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjemme møte 29.November | Tage | Sørlandet Saltvannsklubb | 8 | 3rd December 2008 17:43 |
| Webkamera | Morild | Dykking, bilder og fotografering | 5 | 30th November 2008 11:59 |