| Dykking, bilder og fotografering Ett forum hvor du kan dele dine erfaringer innen dykking og fotografering. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Min goniopora har gradvis begynt å åpne seg litt mer, noe den ene klovnen min setter stor pris på. Stort sett så bare henger den på midten av korallen,men noen ganger så tar den fart å graver seg inn i den så godt det lar seg gjøre:
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Fine bilder Joachim
Morsomt når klovnene finner erstatning for anemone. Jeg har anemone i mitt kar, men klovnen sverger til zoanthus'n istedet. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
har lest flere plasser, blant annet på reefcentral og goniopora.org at de anbefaler ikke og holde goniopora sammen med klovner da klovnene kan bli litt voldsomme og direkte skade de følsome korallene!
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Fine bilder! :-)
Jeg ble faktisk fortalt engang at Goniopora ikke ville like / ikke kunne fungere som erstatning for anemone, så jeg tenkte jeg skulle fortelle deg det sånn at du kunne reddet Gonioporaen.. Men så søkte jeg litt på nettet før jeg slang med leppa og da fant jeg faktisk flere som skrev at Gonioporaen ville ha godt av en klovn da den hjelper til å holde rent samtidig som avfall fra fisken blir mat til korallen osv.. Så det kan jo være at korallen din har godt av det her rett og slett :-)
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
det at kombinasjonen av klovn og goniopora kan ha et negativt utfall for korallen er jeg klar over, men her lar jeg naturen gå sin gang å så får vi se hva som skjer. Korallen har faktisk åpnet seg mer etter at de begynte å gå i den, så jeg tror det skal gå bra....
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Her er forøvrig litt info om hva som kan skade korallen og hvilket resultat disse skadene vil gi:
![]()
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
og noen bilder for de som har lyst til å prøve seg på litt fragmentering:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Gonioporaen ser nesten ut som plast... flott farge. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| klovn og anemone! | Dag-Andre | Tropiske Fisk | 6 | 24th February 2008 08:41 |
| Syk Klovn og Kirurg? | Tormod | Plager, Skadedyr & Parasitter | 10 | 9th May 2007 18:51 |
| sebae klovn gis bort | Nagel | Selges | 5 | 13th October 2006 12:54 |
| Ny syk klovn. | Endre | Plager, Skadedyr & Parasitter | 5 | 16th August 2006 03:24 |