| Dykking, bilder og fotografering Ett forum hvor du kan dele dine erfaringer innen dykking og fotografering. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tok noen bilder på 17 mai, men uten bunader.
Har ikke vært så flink til å ta bilder av karet, men kanskje blir det flere bilder fremover :slow: ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Flotte bilder du har tatt, de skulle ha vært med i gullkorn fra galleriet
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Takk for det, hyggelig. Legger ved noen flere bilder som jeg fant under redigeringen fra i går. Ikke alle er like fotogene, men de er jo en del av biotopen de også
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Utrolig flotte bilder :-)
Hvilket kamera bruker du og linse? Hva ser vi på tredje siste bildet?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har nå byttet ut NIKON DX1 med NIKON D300. Linsa som er brukt på disse bildene er AF MICRO NIKKOR 60mm. Det er en utrolig god linse for akvariebruk.
Er ikke sikker på hvilket bilde du sikter tll, men kanskje det er Yellow-Head Jawfih.... Utrolig morsom fisk, men må ha DSB. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Bruker du stativ? hvilked instillinger bruker du?
Får snart en macro linse jeg og gleder meg vilt når jeg ser så flotte bilder. setter stor pris på tips og det
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg bruk ALLTID stativ, om det ikke er familiebilder da :lol:
Med D300 bruker jeg bare RAW-format. Tidligere brukte jeg TIFF da bildene ble for "tunge" for kamera. Jeg synes det er mest morsomt å ta bilder når karet går som normalt, dvs. pumper mm går som vanlig. Den største utfordringen må vel være det å få nok lys. Personlig bruker jeg ikke blitz, men kunne tenke meg å prøve 2-3 store lamper. Om mulig så ta bilder når sola kommer inn i rommet. Bilde nedenfo er helt ubehandlet, er bare konvertert til jpg og er på ca. 4200 og 2800 pix.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Utrolig bra, får prøve å ta bildene i RAW format, er ikke så flink med photo programmet mitt ennå holder på å sette meg inn i det
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Moderator
|
Meget bra bilder du har tatt. Kom gjerne med flere
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bilder....?? | leffa | Pratemakeren | 4 | 12th January 2008 21:48 |
| noen bilder | joachimB | Tropiske Koraller | 25 | 22nd October 2007 20:46 |
| noen bilder til:) | alf-magne | Tropiske Koraller | 4 | 10th January 2006 02:00 |
| noen bilder:) | alf-magne | Tropiske Koraller | 8 | 20th December 2005 21:10 |