| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Skal flytte til sommeren, etter planen skal det bygges hus. Planlegger i den forbindelse nytt kar. Ønsker å lage eget våtrom som teknisk rom som akvariet står i og fronten da går inn mot stua. Har tenkt å ha kar på ca. 1500 l. Lurer på å lage det i kryssfiner belagt med glassfiber, polyester for så å male med topcoat. Noen synspunkter så langt? Ønsker også å skjule alt av teknisk; tenker å ha avrenning i begge hjørner bak... Returen skjer i vannflaten. Noen som har et forslag om hvordan å skjule pumpene. Skal bruke 4 stk. Tunze Strem 6100? Ønsker ikke å tape så mye effekt på å gjemme de bort. Fundert litt på muligheten til å lage "utvendige pumpekanaler" - Noen som har erfaring?
Har ellers tenkt å kle sidevegger + bakvegg + hjørneavrenning med stein. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Hva med å lage det større på baksiden av veggen, og gjemme det i vegger i karet.
Slik som guppy hoteller. der er det en slik løsning på veggen bak, men ta dette oppsettet og sett det på siden. Ta deg en tur på kilden, der har de slike kar, da ser du hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg holde også på med et husbyge prosjekt med omtrent de samme planene som deg.
Akvariet mitt skal jeg få støpt i glassfiber av et båtbygger firma i Bergen. Jeg lager formen og de støper etter den. Når det gjelder avrenning har jeg besluttet å gjøre som de har gjort på akvariet i Bergen. Borre et stort hull i den øvre delen av akvariets bakvegg hvor vannet fritt kan renne ned i sumpen. Returen planlegger jegi overflaten, via OceansMotions dyser. Tunze pumpene mine kommer jeg sansynligvis til å skjule i stream rocks
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt akvarie | Chrisarn | Ny til Hobbyen | 4 | 5th December 2006 20:24 |
| nytt akvarie oppsett | endy | Aquascaping | 19 | 2nd November 2006 20:09 |
| Nytt akvarie | fiskefriken | Ny til Hobbyen | 2 | 4th January 2006 17:17 |
| Nytt hus = Nytt DIY akvarie | Andreas | D.I.Y Gjør det selv | 18 | 6th April 2005 18:56 |
| Overflate avrenning nødvendig (nytt akvarie oppsett)? | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 10 | 24th October 2004 00:35 |