| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Noen som kan tipse meg om hvor jeg kan kjøpe SKIKKELIG billige rørdeler i PVC? Trenger noen gjennomføringer(?), noen kraner (tror jeg) og rør i 32 og 20 mm omkrets...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
For rørdeler er http://www.koiimport.dk desidert de billigste jeg har vært borti.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Uten å ha sjekket alle prisene, ser det billigere ut her: Aquapond
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Kall meg optimist, men jeg hadde nå egentlig håpet å få handlet innenlands...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
kommer ann på hvor kresen du er på rørene... kan kjøpe k-rør som det heter hos et elektrofirma (50m) eller en mindre ruller på clas ohlson, men disse kommer kun i farger som hvit og er bøyelige.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Ser på en del rør deler jeg har fra USA til akvarie bruk, er veldig like de hvite rørene vi bruker til avløpsrør osv.
Hvis disse rørene er laget av samme materiale så kan jeg ikke se en eneste saklig grunn for at vi ikke kan bruke samme rør her i Norge. Noen som har noe faglig å komme med? Syns prisforskjellen og tilgjengeligheten er for stor for at man kan "synse" disse rørene vekk.
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Ser det blir referert til hvite rør som brukes til avløp, disse kommer som regel med pakninger og vil kunne fungere som avløp.
Du vil med disse rørene oppleve saltkryp, hvis du monterer en kran slik at trykk opprette i rørene vil de lekke.. K-rør (elektrikkerrør med "kam") kan umulig være brukenes til å føre vann i :shock: Skal du ha rør hvor vann kommer under trykk med f. eks kraner osv så vet ihvertfall ikke jeg om noe annet som kan brukes enn PVC. Noen som har regnet sånn ca hvor mange prosent av saltvannsbudsjettet som vil gå med hvis man velger skikkelige rør i stedet for alt mulig annet jalla? tipper kanskje et par prosent.. (du får mye rørdeler i PVC for en tusenlapp eller to) |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
kan hende de morkner san som Chriss sier (har ikke prøvd), men det finnes stive rør og... de er hvertfall av pvc. men skal man ha bøuer og sant får man det kun i 90 gradersbøy og man må tette med masse i bøyene.
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administrator
|
Hva slags rør brukes i dette akvarie oppsettet ? (de hvite).
Er dette tilsvarende våre utslagsrør eller er disse rørene laget av noe annet materiale ? Bildene er fra et litt heftig amerikansk akvarie.. ![]() ![]() BTW: Avløpsrørene kan jo limes de også.. det finnes jo både lim og muffer for liming til disse rørene. Hva er avløps rør laget av for et materiale i forhold til de grå rørene våre ?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|