| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
skal få laget meg ett kar, og lurer på hva som er best?
alt 1. eller 2?? Og om noen har innvendinger til de mål som står der, så kom med innspill. Lurer og på hvilken rørtype, og diameter på disse som er det rette. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
De fleste velger hull i bunnen med plate foran. Personlig vil eg bore flere hull i neste kar. Til ditt kar eksempel. Et hull for 25mm gjennomføring og et med 32mm gjennomføring. Det minste ville eg plassert en krane nede i sumpen. Med denne regulerer man kor mye vann som kan renne gjennom røret. Det største hullet e` et sikkerhetrør der vannet renner hvis det lille e` feiljustert eller tetter seg.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Har du mulighet for å gjøre karet 5 cm dypere så hadde jeg kanskje forsøkt dette.
Det gir et litt bredere inntrykk av tanken din. Og fordamping og total overflate blir større. Mitt kar er nemlig 125*52x55 (LxBxH) Ã… hadde det vært omvendt ville det sett enda bedre ut. Bare en tanke... :?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Ville i tillegg til å bore to hull for avrenning også boret et hull for returvann (bruk tankgjennomføringer og PVC rør for både returvann og avrenning)
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Enig med Martin.. Når du først skal bore så bor hull til returvannet også. Da slipper du noe plunder med rør eller slanger over kanten på akvariet. Penere ser det ut også.
Når det gjelder spørsmålet ditt ville jeg valgt et hull i bakveggen med overflow boks. Det spiser mindre av akvariet ditt enn en hjørneavrenning. Effekten blir den samme om du dimensjonerer riktig. Det er heller ikke dumt å ha et sikkerhetsrør.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Hei i ditt tillfelle ville jeg borret i siden ett 40 mm hull med avrenningsboks eller ett 40 mm hull i bunnen der jeg hadde tredd røret gjennom koblingen i bunnen til ønsket høyde / ønsket vannstand for og slippe synlige rør på siden av karet.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| PVC Tankgjennomføring, hvor stort skal hullet være? | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 2nd November 2008 20:35 |
| PVC Tankgjennomføring, hvor stort skal hullet være? | Frogfish | Teknikk | 0 | 20th May 2008 22:12 |
| hva kan dette være? | TomIvar | Hjelp til ID | 7 | 2nd January 2008 14:42 |
| hvor langt fra kanten skal vannet være | svein | Kjemien i akvariet | 1 | 12th January 2006 11:51 |
| Hvor langt under overflaten bør avrenningsboksen være | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 1 | 12th December 2005 15:58 |