D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12th December 2005, 14:05   #1 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,885
Standard Hvor langt under overflaten bør avrenningsboksen være

Jeg har laget meg ny avrenningsboks som jeg skal montere i akvariet mitt (les om den i Bloggen min)
Vannstanden i akvariet mitt er 60cm. Avrenningsboksen er 55cm høy Fra avrenningsboksen skal jeg suge mellom 6 og 7000l i timen med en pumpe. Hvor langt under vannoverflaten bør jeg da montere avrenningsboksen ?

Avrenningsboksen skal limes fast i akvariet så jeg har lite lyst "å drite meg ut" ved å montere den feil.
Gammel 12th December 2005, 15:58   #2 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914
Standard Re: Hvor langt under overflaten bør avrenningsboksen være

Har regnet så kalkulatoren gikk helt varm. Antatt at akvariet står på 31m.o.h. og vannstanden da blir 31,6m.o.h.. Kammen rundt e` opgitt til å være 30cm. Ifølge tabellen for gravitasjonskraft på den gitte høyden med temperatur på 26grader og saltinnhold på 1,025 vil vannstanden i karet være 15mm høyere enn kanten på avrenningen. Med kam vil den stige ytterlige 15mm.

Hilsen professor Pjot. :shock: :shock: :idea:

Har sett en tabell på slikt en plass på nettet. På den siden var det kalkulatorer for det meste. Skal se om eg finner linken.

Uansett e` vel det tryggeste å prøve før man limer. Dette har du mulighet for å gjøre, det vet eg du har. Men en slik tabell hadde vært kjekt å ha likevel, så kan vi se om det stemmer med virkeligheten.
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
PVC Tankgjennomføring, hvor stort skal hullet være? Frogfish Lys, filtrering & annet utstyr 3 2nd November 2008 20:35
PVC Tankgjennomføring, hvor stort skal hullet være? Frogfish Teknikk 0 20th May 2008 22:12
hvor langt fra kanten skal vannet være svein Kjemien i akvariet 1 12th January 2006 11:51
hvor skal hullene være??? svein D.I.Y Gjør det selv 6 7th January 2006 15:00
Lysrør, hvor nerme overflaten??? Micke Lys, filtrering & annet utstyr 7 1st February 2005 00:13